خبرگزاری کار ایران

به همت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان:

نیم ضریح سرداب حرم امامین العسکریین(ع) در زنجان ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۵۲۰

نیم ضریح سرداب حرم امامین العسکریین(ع) در زنجان ساخته و در شبستان این حرم مطهر نصب خواهد شد.

مسئول کارگاه ضریح سازی ستاد عتبات عالیات استان زنجان، گفت: نیم ضریح سرداب حرم امامین العسکرین(ع) در زنجان ساخته و در شبستان این حرم مطهر که در مقابل قبور مطهر قرار دارد و به تازگی بهره برداری شده است، نصب خواهد شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان زنجان، محمد امین زنجانی، مسئول کارگاه ضریح سازی ستاد عتبات عالیات استان زنجان، امروز، سه شنبه، با اعلام این خبر گفت: برآورد اعتباری این طرح، ۳ میلیارد تومان است که به همت ستاد عتبات عالیات استان زنجان و نذورات مردم ساخته خواهد شد.

وی در ادامه گفت: این پروژه در مرحله سازه چوبی، که از جنس چوب ساج برمه است و در مراحل بعدی آن قلم زنی و معرق بر روی چوب، نقره و مس است.

مسئول ستاد بازسازی شهرستان زنجان با اشاره به مشخصات طرح گفت: این طرح در ابعاد ۷ متر طول و ۴ متر ارتفاع ساخته که بدنیه اصلی آن از چوب و قسمت روی آن از نقره و قسمتی هم مس کاری خواهد شد که با آب طلا پوشیده می‌شود.

وی در ادامه گفت: ستاد عتبات عالیات استان زنجان بدون وابستگی به نهاد و ارگان و یا شخص خاصی اداره می‌شود.

زنجانی تصریح کرد: ستاد عتبات عالیات سه وظیفه اصلی اعم از بازسازی حرم، تامین خدمات زائرین و گسترش صحن‌ها و حرم‌ها دارد.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد عتبات عالیات استان زنجان اظهار داشت: در سال‌های اخیر این ستاد نسبت به گسترش صحن‌ها و بازسازی حرم‌های مبارک گامهای بلندی برداشته است که به این شرح است:

- ساخت ۱۲ پنجره فلزی گنبد حرمین العسگریین که هم اکنون بر روی گنبد نصب است.

- درب مصلی امامین کاظمین از در باب القبله که بر روی آن نوشته شده است اهدایی مردم زنجان

- درب روکش نقره حرم امام حسین(ع)

و مشارکت در توسعه صحن حضرت فاطمه الزهرا(س) که در حال ساخت است.

زنجانی در پایان به سهم مردم در این پروژه‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: همهٔ پروژه‌ها و طرح‌ها فقط با مشارکت مردم و از طریق نذورات آن‌ها ساخته و به بهره برداری می‌رسد و این برای پایتخت شور و شعور حسینی مایه مباهات هست که مردم در کنار اینکه به باقیات الصالحات خود فکر می‌کنند بلکه ارادت و علاقه خود را به ائمه اطهار نشان می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز