خبرگزاری کار ایران

در دومین جلسه شورای راهبری خوشه فرش دستباف زنجان صورت گرفت؛

سند راهبردی سال اول خوشه فرش دستباف زنجان در شورای راهبری خوشه به تصویب رسید

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۰۵۴

دومین جلسه شورای راهبری خوشه فرش دستباف زنجان با حضور مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌های غیر دولتی مرتبط و فعالان حوزه فرش در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برگزار شد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، با توسعه خوشه‌های صنعتی فرش در کشور و به ویژه استان زنجان شاهد حل مشکلات و رفع تنگناهای این صنعت بومی و اصیل باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان،، ناصر صیدی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، شامگاه دیروز، یکشنبه(۵بهمن) با اشاره به پتانسیل موجود در حوزه فرش دستباف و قدمت این هنر در زنجان گفت: ۶۳ هزار نفر در استان زنجان روزانه پشت دار قالی می‌نشینند ولی متاسفانه این هنرمندان چیره دست گمنام مانده‌اند.

صیدی به بحثبیمه تامین اجتماعی فرشبافان اشاره و تصریح کرد: طبق اعلام آمار مسئولان مربوطه تنها ۱۷ هزار نفر از این افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی فرش دستباف را هنر بی‌نظیر ایرانی دانست و گفت: صنعت فرش در زنجان، شاید مظلوم‌ترین صنعتی باشد که با بی‌مهری مواجه است. این مقام مسئول اضافه کرد: طبق آمارهای ارائه شده میزان صادرات فرش دستباف کشور در سال گذشته ۳۱۴ میلیون دلار بود که از این میزان ۱۵ میلیون دلار سهم استان زنجان بوده است.

وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد: با توسعه خوشه‌های صنعتی فرش در کشور و به ویژه استان زنجان شاهد حل مشکلات و رفع تنگناهای این صنعت بومی و اصیل باشیم.

در ادامه این جلسه عامل توسعه خوشه فرش دستباف استان زنجان به اتفاق ناظر توسعه و مشاور خوشه ضمن ارائه گزارش عملکرد ۴ ماهه خود، برنامه‌های پیشنهادی خود را برای عمل در سال اول اعلام کردند که با تغییرات لازم به تصویب رسید.

فیروزه حاج علی اکبری خواستار حمایت دست اندر کاران خوشه و مسئولان مربوطه مبنی بر حمایت و مشارکت خود از برنامه‌های خوشه فرش شد.

سند برنامه عمل پس از تایید شورای راهبری جهت تصویب نهایی به معاونت صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ارسال و پس از تایید عملیاتی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز