خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور در زنجان:

معلمان به عنوان مرجع، مورد اعتماد در بین مردم هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۸۲۸

تمامی امور در کشور اسلامی ما بر اساس شورا و مشورت و با رای مستقیم مردم انجام می گیرد.

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور گفت: در آموزش و پرورش سرمایه‌های بسیار غنی وجود دارد که این را باید عاملی در جهت تبدیل دانش آموزان به عنوان سرمایه های اولیه به سرمایه های انسانی واجد دانش و مهارت و تجربه تلقی کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رسول عمادی، مدیر سنجش وزارت آموزش و پرورش کشور، امروز پنج شنبه(۲۵دی) در مراسم گرامیداشت هفته شوراهای آموزش و پرورش در زنجان کار گروهی و مشارکتی را مهم‌ترین عامل در جلوگیری از استبداد رای دانست و گفت: جامعه ما نیازمند کار جمعی است و همچنان که مردم ایران در انقلاب اسلامی سال ۱۳۵۷ حکومت جمهوری را انتخاب کردند، در قانون اساسی کشور ما هم بحثشورا مفهوم پردامنه ای پیدا کرد.

عمادی اصول اساسی جمهوری اسلامی را در بردارنده کار مشورتی دانست و اضافه کرد: تمامی امور در کشور اسلامی ما بر اساس شورا و مشورت و با رای مستقیم مردم انجام می گیرد.

وی سیستم های اداری کشور را بر مبنای شورا عنوان و کار مشورتی را از اهم اهداف آنها خصوصا نهاد آموزش و پرورش دانست و گفت: شوراهای آموزش و پرورش مهمترین وسیله برای حل مسائل آموزش و پرورش است که بایستی حداکثر بهره را از توانمندی شوراها ببریم.

مدیر مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به نقش شوراهای آموزش و پرورش به عنوان بالاترین نهاد تصمیم گیرنده در حوزه آموزش و پرورش، استفاده کافی از ظرفیت این شورا را در استان ضروری خواند و افزود: شورای عالی آموزش و پرورش به ریاست رئیس جمهور و دبیری وزیر آموزش و پرورش قانون مترقی و ارزنده ای است که در راستای امر مشارکت سازی در آموزش و پرورش تشکیل شده است.

عمادی دو محور اساسی کار شوراها را کشف و بهره برداری از فرصت های خارج از آموزش و پرورش و بهره برداری از توان درون نظام تعلیم و تربیت دانست و خاطر نشان ساخت: سرمایه های بزرگی درون آموزش و پرورش وجود دارند که باید شناسایی شده و به عنوان اولویت در برنامه ریزی ها مدنظر قرار گیرند تا با مساعدت مسئولین عالی وزارتی و استانی مورد بهره برداری قرار گیرند.

این مقام وزارتی چهار نوع منابع سرمایه ای در هر جامعه ای را سرمایه طبیعی، سرمایه فیزیکی، سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی برشمرد و گفت: در آموزش و پرورش سرمایه های بسیار غنی وجود دارد که این را باید عاملی در جهت تبدیل دانش آموزان به عنوان سرمایه های اولیه به سرمایه های انسانی واجد دانش و مهارت و تجربه تلقی کرد.

عمادی در پایان حفظ و نگه داشت نیروی انسانی در آموزش و پرورش را از اولویت های اصلی وزارت عنوان و دو شاخص عمده سرمایه اجتماعی در هرکشوری را میزان مشارت مردم در نهادهای غیردولتی و اعتماد خواند و گفت: معلمان به عنوان مرجع مورد اعتماد در بین مردم هستند و این افراد جزو شریف ترین قشر در جامعه محسوب می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز