خبرگزاری کار ایران

مسئول اداره مطالعات و مهندسی آبخیزداری استان زنجان:

تکمیل پروژه های آبخیزداری ماهنشان نیازمند۲۰ میلیارد تومان اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۶۴۴

مسئول اداره مطالعات و مهندسی آبخیزداری استان زنجان, گفت: با توجه به طرح مطالعاتی انجام گرفته برای تکمیل پروژه¬های آبخیزداری در ماهنشان نیازمند¬ اعتباری بالای۲۰ میلیارد تومان هستیم.

مسئول اداره مطالعات و مهندسی آبخیزداری استان زنجان, گفت: اجرای این قبیل پروژه ها در چند نقطه استان نقش مهمی در مقابله با کم آبی دارد و جانمایی برای پخش سیلاب و تغذیه مصنوعی در قالب طرح پزوهشی شناسایی و با تخصیص اعتبار به تدریج اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, جعفر بیات, مسئول اداره مطالعات و مهندسی آبخیزداری استان زنجان امروز سه شنبه(۹دی) در این باره به خبرنگار ایلنا در زنجان, گفت: سیل¬خیز بودن ماهنشان در گذر زمان بروز پیدا کرده و به دلیل نیمه خشک و کوهستانی بودن منطقه هر سال شاهد وقوع سیل هستیم.

به گفته وی، در شهرستان ابهر و خرمدره نیز به دلیل قرار گرفتن در دشت وسیع و شهرستان طارم نیز به دلیل موقعیت نیمه خشک جزو مناطقی از استان است که ضرورت اجرای طرح¬های آبخیزداری حائز اهمیت است.

بیات اجرای پروژه های پخش سیلاب و آبخوان داری را در تقویت سفره های آب های زیرزمینی تاثیرگذار دانست و افزود: اجرای این قبیل پروژه ها در چند نقطه استان نقش مهمی در مقابله با کم آبی دارد و جانمایی برای پخش سیلاب و تغذیه مصنوعی در قالب طرح پزوهشی شناسایی و با تخصیص اعتبار به تدریج اجرا می شود.

وی در ادامه با ابراز تاسف از بی تفاوتی به هشدارهای کارشناسان منابع طبیعی طی دهه های اخیر، عنوان کرد: بالاخره این بی تفاوتی روزی خود را نشان داد و تاکنون به مرز بحران در کاهش سفره های آبهای زیرزمینی رسیده ایم.

بیات همچنین در پایان افزود: هر چند در اصل۵۰ قانون اساسی به موضوع توجه به منابع طبیعی و محیط زیست تاکید شده؛ اما برنامه¬ریزی جامع و مدون دولت می تواند حساسیت¬ها را به موضوع منابع طبیعی و آبخیزداری بیش از گذشته در پی داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز