خبرگزاری کار ایران

دبیر شورای هماهنگی " مبارزه با مواد مخدر "؛

مردم با آموزش‌های مناسب در برابر تهدیدها واکسینه می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۳۷۱۳۶

وجود مسئولین مافوق برای هدایت و در جهت آسایش افراد است، نه صرف برخورد و مجازات و بروز این موارد در جامعه نشان از آموزش نامطلوب افراد است.

جلسه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان، صبح امروز در محل سالن غدیر اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد.

به گزار ش خبرنگار ایلنا از زنجان، تقی نصیری دبیر شورای هماهنگی " مبارزه با مواد مخدر، سلامت اخلاقی دانش آموزان " امروز دوشنبه(۸دی) در جلسه کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش استان، اظهارداشت: عمده خطرات پیش روی دانش آموزان در سال‌های پایانی تحصیل است که در صورت ترک تحصیل و یا جدایی دانش آموز از مدرسه، امکان بزهکاری او بالا‌تر می‌رود.

نصیری دلایل روی آوردن برخی افراد به مصرف مواد مخدر را عبور از استرس‌های مقطعی دانست که این امر می‌تواند تبعات منفی متعددی در پی داشته باشد و بایستی افراد با آموزش مناسب در برابر انواع تهدید‌ها واکسینه شوند.

وی با اشاره به رابطه توام با ترس افراد در مقابل مسئولین مافوق از جمله دلهره دانش آموز در برابر معلم، دانشجو نسبت به دانشگاه، راننده نسبت به مامور راهنمایی رانندگی و کاسب نسبت به مامور مالیات، این روابط را مبتنی بر خطا دانست و اضافه کرد: وجود مسئولین مافوق برای هدایت و در جهت آسایش افراد می‌باشند نه صرف برخورد و مجازات و بروز این موارد در جامعه نشان از آموزش نامطلوب افراد است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، دانش آموزان را به عنوان ثروتی در جامعه عنوان کرد که مدرسه ضامن این ثروت و مسئول حفظ و جلوگیری از اتلاف این سرمایه می‌باشد.

در این جلسه مرتضی تمجیدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، با اشاره به دغدغه عموم جامعه در مورد حفظ دانش آموزان از انواع آسیب‌های اجتماعی، وظایف نهادهای مسئول در این مورد را سنگین ارزیابی کرد و گفت: در آموزش و پرورش نیروهای توانمند بسیاری هستند که در امر تعلیم و تربیت دانش آموزان و جلوگیری از بزهکاری و انحرافات آنان تلاش می‌کنند و این تلاش‌ها موجب مصون ماندن دانش آموزان از آسیب‌های مختلف شده است.

تمجیدی تربیت غیرمستقیم را اثرگذارترین عامل در یادگیری دانست و افزود: هر قدر فعالیت‌های تربیتی غیر مستقیم باشد اثرگذاری بیشتری خواهد داشت و استفاده از ابزار‌ها و علم روز نیز بر این اثرگذاری‌ها خواهد افزود.

وی با یادآوری آسیب‌های ویژه‌ای که در خانواده‌های برخی از دانش آموزان مشاهده می‌شود، برنامه ریزی برای اصلاح و توجه بیشتر به این گونه از دانش آموزان را ضروری و آن را از اولویت‌های مهمی دانست که در تربیت دانش آموزان باید ملحوظ باشد.

در ادامه یوسف بیانلو، کار‌شناس آموزشی و فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری همایش اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر در ۱۶ دی ماه، ابراز امیدواری کرد برگزاری این همایش گامی در جهت اصلاح جوانان و دانش آموزان جامعه باشد.

در ابتدای این جلسه ذبیح اله تاراسی، معاون تربیت بدنی و سلامت، و عباس غیاثی، رئیس اداره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان، گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی از جمله تفاهم نامه بین آموزش و پرورش و ستاد مبارزه با مواد مخدر، اجرای برنامه توانمند سازی روانی اجتماعی دانش آموزان، برگزاری جشنواره نوجوان سالم و… ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز