خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل اوقاف و امور خیریه کشور؛

وقف دارای نقش اساسی در توزیع عادلانه ثروت و کاهش فاصله طبقاتی کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۳۴۵۳۴

مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل اوقاف و امور خیریه کشور گفت: باید از ظرفیت مساجد و امامزادگان برای احیاء موقوفات در کشور استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حسن ربیعی، مدیرکل دفتر ریاست و روابط عمومی و امور بین الملل اوقاف و امور خیریه کشور امروز، پنج شنبه(۲۷ آذر) درسومین همایش وقف و رسانه اظهار کرد: وقف در ایران عمق در تاریخ و گستره وسیعی در جغرافیای کشور دارد.
وی به فلسفه وقف اشاره کرد و افزود: قبل از اسلام نیز در آیین زرتشت، موقوفاتی در آتشکده‌ها داشتیم که وقف نامه‌های آن در یزد، اصفهان و فارس موجود است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه با ظهور اسلام وقف غنای بیشتری به خود گرفت، ادامه داد: ائمه اطهار همواره در بیانات خود بر سنت حسنه وقف تاکید می‌کردند.

ربیعی با یادآوری اینکه دوران طلایی وقف در ایران به زمان صفویه مربوط می‌شود، خاطرنشان کرد: در دوران نادرشاه به دلیل لشکرکشی‌های نظامی درآمد موقوفات به فعالیت‌های نظامی هزینه می‌شد و همین مساله از اعتماد مردم به وقف کاست.

به گفته مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل اوقاف و امور خیریه کشور در دوران پهلوی نیز به جهت جلوگیری از اشاعه و ترویج شعائر دینی در جامعه مردم را نسبت به موقوفات بی‌اعتماد کردند.

این مقام مسئول به وضعیت وقف پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تاکیدات امام راحل در این زمینه اشاره کرد و افزود: وقف آثار و برکات بسیاری برای کشور در پی دارد.

ربیعی با اشاره به اینکه شعار تحول در سازمان اوقاف و امور خیریه یک اصل است، ادامه داد: وقف میراثمعنوی بشریت و از مبانی دین اسلام است.

وی همچنین به ظرفیت مساجد و امامزادگان برای توسعه و ترویج فرهنگ وقف و احیاء موقوفات در جامعه اشاره کرد و افزد: وقف در توزیع عادلانه ثروت و کاهش فاصله طبقاتی در کشور موثر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز