خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان زنجان خبر داد:

جمع‌آوری ۱۲۰ میلیارد ریال زکات در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۸۰

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان از جمع‌آوری ۱۲۰ میلیارد ریال زکات در استان زنجان خبر داد.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان زنجان، گفت: تعداد مودیان زکاتی که با دبیرخانه در زمینه ادای زکات همکاری دارند، نیز بیش از ۷ هزار نفر است.

به گزارش ایلنا از زنجان، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد استان زنجان، بهرام ولیزاده امروز، پنج شنبه، در جلسه شورای زکات استان زنجان گزارش عملکرد یک ساله دبیرخانه شورای زکات استان زنجان را طی سال جاری ارائه کرد.

وی فعالیت‌های دبیرخانه شورای زکات استان زنجان را به سه بخش تقسیم کرد و گفت: گزارش‌های دبیرخانه شورای زکات در سه مبحثتبلیغات برای توسعه زکات، ساماندهی زکات و مدیریت و هزینه‌کرد زکات آماده‌سازی و قابل ارائه است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان قسمت نخست گزارش خود را در بحثتبلیغات انجام شده در زمینه تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت زکات ارائه کرد و افزود: از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه پخش و تولید ۶ هزار دقیقه برنامه تبلیغی از صدا و سیما است.

این مسئول برگزاری ۵ هزار و ۲۷۵ جلسه چهره به چهره با مودیان زکات را دیگر اقدام صورت گرفته در راستای تبلیغ فریضه زکات عنوان کرد و اظهار داشت: در همین زمینه ۲۴ جلسه شورای زکات نیز در استان برگزار شده است.

ولیزاده با بیان اینکه دبیرخانه شورای زکات در راستای تبلیغات بیشتر در زمینه زکات از ظرفیت شهرستان‌های استان نیز بهره گرفته است، افزود: تعداد مودیان زکاتی که با دبیرخانه در زمینه ادای زکات همکاری دارند، نیز بیش از ۷ هزار نفر است.

وی در بخش دوم گزارش خود با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه ساماندهی و مدیریت زکات اظهار کرد: با اقدامات انجام شده تا پایان آبان ماه امسال ۱۲۰ میلیارد ریال زکات در استان زنجان جمع‌آوری شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به رشد ۹۷ درصدی زکات جمع‌آوری شده در استان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل توضیح داد: بر اساس برنامه‌های ابلاغی شورای مرکزی میزان زکات جمع‌آوری شده در استان ۲۹۵ درصد تحقق یافته است.

این مسئول همچنین به جمع‌آوری ۱۰ میلیارد ریال زکات فطره در استان نیز اشاره داشت و گفت: این مبلغ با محوریت مساجد جمع‌آوری و در‌‌ همان روز عید فطر نیز با محوریت مساجد توزیع شد.

ولیزاده در بخش سوم گزارش خود به اقدامات انجام شده توسط دبیرخانه شورای زکات در زمینه هزینه‌کرد زکات اشاره داشت و گفت: زکات جمع‌آوری شده در راستای حل مشکلات فرهنگی، تحصیلی، درمان نیازمندان هزینه شده است که بر اساس آمار ۵۰۰ خانوار از این خدمات بهره‌مند شده‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های دبیرخانه ساخت یک هزار و ۴۰۰ سرویس بهداشتی برای نیازمندان بود، اضافه کرد: تا کنون ۵۰۰ سرویس بهداشتی ساخته شده است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان اهدای ۵۰۰ فقره کمک هزینه جهیزیه را از دیگر برنامه‌های دبیرخانه شورای زکات استان اعلام کرد و افزود: تا کنون ۱۷۲ فقره کمک هزینه از این محل محقق شده است.

این مسئول ادامه داد: احداث۲۱۲پروژه‌ عام‌المنفعه از جمله پل مسجد، حسینیه را نیز از دیگر موارد هزینه‌کرد زکات در استان است.

وی در بخش پایانی سخنان خود به میزان سیاست‌های تشویقی اختصاص یافته به استان نیز اشاره داشت و در مجموع فعالیت و عملکرد دبیرخانه شورای زکات استان را در تبلیغ، جمع‌آوری هزینه‌کرد و مدیریت زکات مطلوب ارزیابی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز