خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان خبر داد:

معتادین راه‌های پیشگیری از ایدز را آموختند

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۶۲

افراد تحت پوشش مراکز گذری کاهش آسیب بهزیستی راه‌های انتقال HIV و راه‌های پیشگیری از آن را آموختند.

معاون پیشگیری بهزیستی گفت: موقعی که سیستم ایمنی بدن آسیب می‌بیند بدن در مقابل ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و بیماریهای بد خیم ضعیف می‌شود و با کوچک‌ترین تهاجمی به بیماری مبتلا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، گل نساء آقا محمدی، معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان، امروز چهارشنبه(۱۹آذر) با اعلام این خبر گفت: افراد تحت پوشش مراکز گذری کاهش آسیب عموما «معتادین تزریقی هستند که طی برگزاری جلسه آموزشی با همکاری مرکز بهداشت راههای انتقال HIV و راههای پیشگیری از آن را آموختند.

معاون امور توسعه و پیشگیری بهزیستی استان زنجان افزود: بیماری ایدز یک بیماری عفونی است که در آن سیستم ایمنی بدن انسان دچار نقص می‌شود.

وی با اشاره به ضعف سیستم ایمنی بدن اظهار داشت: موقعی که سیستم ایمنی بدن آسیب می‌بیند بدن در مقابل ویروس‌ها، باکتری‌ها، قارچ‌ها و بیماریهای بد خیم ضعیف می‌شود و با کوچک‌ترین تهاجمی به بیماری مبتلا می‌گردد.

این مقام مسئول ابراز داشت: از زمان ورود ویروس اچ آی وی به بدن تا ایجادایدز که در آن سیستم ایمنی تخریب می‌گردد و نمی‌تواند از بدن محافظت کند زمانی طولانی لازم است واین مدت به تغذیه، سلامت قلب بیمار و درمان دارویی بستگی دارد.

وی آزمایش تشخیص پادتن اچ آی وی را آغاز تشخیص این بیماری عنوان نمود و خاطر نشان کرد: اگر فرد در موقع مناسب و قبل از ایجاد علایم تحت درمان قرار گیرد احتمالا» یک زندگی طولانی و نسبتا «طبیعی خواهد داشت.

آقا محمدی خاطر نشان کرد: بیماری ایدز از سه دهه پیش آغاز شده و به سرعت در حال گسترش در همه جهان است که انتقال آن ازراه ارتباطات جنسی محافظت نشده، خون، وسایل تزریق مشترک و… باعثمی‌شود تا این بیماری جز بیماری‌های رفتاری طبقه بندی گردد بنابراین راههای پیشگیری از این بیماری عفونی ویژه بوده و با تغییر رفتار می‌سر خواهد بود.

وی آموزش و اطلاع رسانی را یکی از مهم‌ترین گام‌های عملی در پیشگیری از گسترش ایدز در جوامع عنوان کرد و گفت: سالانه در هفته اطلاع رسانی بیماری ایدز توجه به این بیماری مهم و کنترل آن یادآوری می‌شود.

ضمن برگزاری دوره آموزشی جهت معتادین مراکز گذری کاهش آسیب بهزیستی استان زنجان، پوشاک گرم و، وسایل کاهش آسیب بین آن‌ها توزیع شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز