خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در اولین نشست معاونین پژوهشی دانشگاه‌های استان تاکید کرد:

ضرورت هدف گذاری آموزش عالی بر یک تحول جدی در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۳۳۴

وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری، باید تصمیم جدی برای تجدید نظر بر اهداف و دوره‌های آموزشی عالی اتخاذ کند.

استاندار زنجان، گفت: به دلیل این که بخش عمده هزینه‌های آموزش عالی به هدر می‌رود، ضروری است در کشور هدف گذاری آموزش عالی بر مبنای یک تحول جدی باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، امروز چهارشنبه(۱۹آذر) در راستای اجرای برنامه‌های هفته پژوهش در کشور و استان زنجان، با اشاره به برنامه ریزی‌های پژوهشی برای هفته پژوهش دراستان زنجان اظ‌هار داشت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، شاهد دستیابی به اهداف خود در راستای تحقق برنامه‌های پژوهشی در آینده باشیم.

انصاری با بیان اینکه سطح دقت نظر روشنفکران وپژوهشگران در جامعه بالااست، افزود: پژوهش به فعالیت‌های خلاقانه و روش‌های جدید برای دستیابی به یافته‌های علمی و روش‌های نو در جامعه گفته می‌شود که جامعه را به سمت توسعه هدایت می‌کند.

استاندار زنجان، در ادامه با اشاره به اهمیت روش‌ها و فعالی‌تهای پژوهشی در جامعه امروز، گفت: حوزه پژوهش در گذشته از کارهای غیر علمی در روش بیشتر از دیگر موارد صدمه دیده است.

مقام عالی استان، با بیان اهمیت پژوهش در جامعه اظهار داشت: دستیابی به نتایج پژوهش و تولید محصول دراین راستا حائز اهمیت است.

انصاری در بخشی از سخنان خود، برگرداندن پژوهش را به مسیر روش‌ها و قواعد علمی در مراکز علمی و آموزشی توام با پژوهش در جامعه برای توسعه وپیشرفت دارای نقش اساسی عنوان کرد.

استاندار زنجان، در این خصوص فرهنگسازی در جامعه، محیط‌های علمی و توجه به امور پژوهشی را حائز اهمیت برشمرد وافزود: یکی از معضلات جامعه ما در این زمینه سطحی نگری است.

وی همچنین پذیرش و تقویت اظ‌هار نظر افراد را بدون پایه‌های علمی وعملی را بعنوان یکی از ویژگیهای غالب جامعه امروزی دراین زمینه دانست وتصریح کرد: هسته پژوهش، یعنی فرصت دقت و حرف زدن بادقت طبق اصول علمی وعملی و قضاوت درست در جامعه است.

مقام عالی دولت دراستان با بیان اینکه در حوزه پژوهش دارای مشکلات متعدد در جامعه هستیم، تاکید کرد: کمبود وضعف متقابل ذی‌نفعان دراین باره و عدم توازن بین ظرفیتهای این حوزه حائز اهمیت است.

استاندار زنجان، با اشاره به یک مشکل اساسی دراین راستا اظهار داشت: ربط دادن تمامی مسائل و مشکلات دراین حوزه به بحثکمبود منابع مالی امر خطرناکی است.

انصاری با بیان جهت گیری نادرست در این خصوص در جامعه امروزی تاکید کرد: مسائل مالی بخشی از نیازهای فعالیت‌های پژوهشی در جامعه است.

وی، مشکل اصلی را در این خصوص اینگونه ارزیابی کرد که باید با بررسی دقیق مشخص شود چه بر سر محیط‌های دانشگاهی ایران آمده است، یادآورشد: ما در این خصوص دارای گرفتاریهای هستیم که باید این موارد با تحقیق حل شود.

استاندار زنجان، با اشار به توسعه کمی بیش از اندازه آموزش عالی کشور با روشهای آموزشی جدید، تصریج کرد: جریان غالب وجه قالب در آموزش دانشگاهی است و ما در سایه مدرک گرایی که جزو آفتهای امروزی است گرفتاریم.

انصاری، در ادامه سطحی شدن جامعه را نیز دراین زمینه موثر دانست وگفت: وزارت علوم و تحقیقات وفن آوری باید تصمیم جدی برای تجدید نظر درتحقق اهداف دوره‌های آموزش عالی اتخاذ نماید.

انصاری در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه بخش عمده هزینه دراین زمینه هدر می‌رود خاطر نشان شد: هدف گذاری در آموزش عالی باید دارای یک تحول جدی دراین راستا داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز