خبرگزاری کار ایران

با مشارکت مردم و دولت در زنجان صورت گرفت؛

افزایش۷۰۰هکتاری سطح جنگل های استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۹۲۸

رئیس مرکز جنگل کاری خارج از شمال سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، امسال با مشارکت مردم و سرمایه گذاری دولت سطح جنگل کاری استان زنجان به مرز۷۰۰ هکتار افزایش می یابد.

رئیس مرکز جنگل کاری خارج از شمال سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور, گفت: برای رسیدن به استانداردهای نرم جهانی توسعه جنگل کاری جزو اولویت های سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور است.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان, رضا احمدی رئیس مرکز جنگل کاری خارج از شمال سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، با اعلام این خبر در بازدید از نهالستان کوشکن زنجان که با حضور مدیر کل منابع طبیعی و جمعی از کارشناسان و کارکنان این اداره کل برگزار شد، گفت: از این میزان سهم شهرستان طارم۳۵۰ هکتار است.

احمدی در ادامه، ضمن تقدیر از تلاش های انجام گرفته مدیر کل و کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان در توسعه نهال¬کاری عنوان کرد: اجرای این میزان تولید نهال در نهالستان کوشکن زنجان بی¬سابقه بوده است.

وی، افزود: متاسفانه در استان زنجان با یک ضعف عمومی در بحثجنگل کاری مواجه بودیم که تولید نهال با مکانیسم های مشخص و رعایت اصول فنی و علمی در سایه تلاش های کارشناسان موجب شده تا امروز شاهد تولید یک میلیون نهال در این ناحیه باشیم.

وی، با اشاره به کاشت گونه های اقتصادی و چند منظوره در نهالستان کوشکن زنجان اظهار امیدواری کرد: با ادامه این روند شاهد جنگل کاری برای سال آینده با تامین منابع ملی و استانی باشیم.

احمدی، با بیان اینکه بخشی از این میزان جنگل کاری در سال جاری منابع مالی تزریق خواهد شد، متذکر شد: بخش دیگری از منابع نیز در سال آینده برای توسعه نهال کاری و توسعه جنگل ها تخصیص می¬یابد.

رئیس مرکز جنگل کاری خارج از شمال سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور، با بیان اینکه اکنون ایران جزو کشورهای کم برخوردار از پوشش جنگل محسوب می شود، افزود: برای رسیدن به استانداردهای نرم جهانی توسعه جنگلکاری جزو اولویت های سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور است.

احمدی، با اشاره به روند آبیاری نهال ها به شکل غرقابی طی سال های گذشته عنوان کرد: قبلا با شیوه غرقابی نهالستان ها آبیاری می شد که با تغییر الگوی صرفه جویی با کیسه های گلدانی و شاسی ها و نیز سیستم های آبیاری بارانی شاهد کاهش یک سوم مصرف با بالا رفتن میزان تولید نهال بوده ایم.

وی، در پایان تفکر صحیح مدیریت آب و خاک و حرکت در جهت اقتصاد مقاومتی کشور را یادآور شد و مشارکت مردم در تولید گونه¬های اقتصادی به خصوص عرصه¬نشینان را مهم دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز