خبرگزاری کار ایران

مدیر آب به حساب نیامده شرکت آبفای استان زنجان:

عایق‌سازی کنتور یکی از روش‌های جلوگیری از یخ‌زدگی آب است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۷۶

مدیر آب به حساب نیامده شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان گفت: عایق‌سازی کنتور و تاسیسات آب یکی از روش‌های جلوگیری از یخ‌زدگی آنها می باشد.

مدیر آب به حساب نیامده شرکت آبفای استان زنجان, گفت: اگر تاسیسات آب در کمتر از ۸۰ سانتی‌متر باشد، در معرض یخ‌زدگی قرار می گیرند.

به گزارش ایلنا از زنجان, مصطفی اکرمی امروز دوشنبه(۱۰آذر) به یخ‌زدگی آب در زمستان‌ اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلاتی که با آغاز فصل سرما در مناطق سردسیر نظیر استان زنجان اتفاق می افتد یخ زدگی تاسیسات آب است.

وی راه‌‌حل‌ جلوگیری از یخ‌زدگی را عایق‌‌بندی کنتور و تاسیسات عنوان کرد و گفت: با عایق بندی لوله‌هایی که در معرض هوای آزاد قراردارند و استفاده از پوشش مناسب برای عایق بندی کنتورهای آب نظیر قراردادن کیسه‌های پر از خاک اره در محفظه کنتور، استفاده از پشم شیشه، پوشال، پارچه، گونی و الیاف مصنوعی می توان از از یخ زدگی تاسیسات و کنتور محافظت کرد.

مدیرآب به حساب نیامده شرکت آب و فاضلاب شهری استان زنجان در خصوص شیرآلات داخل حیاط گفت: این شیرآلات به دلیل قرار گرفتن در فضای باز احتمال یخ زدگی و شکستگی دارند که باید با انجام عایق بندی مناسب از یخ زدگی و شکستگی آنها جلوگیری شود.

اکرمی با اشاره به اینکه عمق یخ‌زدگی در استان زنجان ۸۰ سانتی‌متر برآورد شده است گفت: اگر تاسیسات آب در کمتر از ۸۰ سانتی‌متر باشد، در معرض یخ‌زدگی قرار می گیرند.

وی با اشاره به باز گذاشتن شیر آب برای باز کردن یخ‌زدگی در فصل زمستان، گفت: این روش برای مشترکین توصیه نمی‌شود چرا که با انجام این روش مقدار زیادی از آب شرب سالم و بهداشتی به هدرمی رود و در صورتی که مشترکین مجبور به استفاده از این روش شدند، باید آخرین شیرآلات انتهایی ساختمان را باز کرده که آب در تمام مسیر جریان یافته و یخ‌زدگی ایجاد شده را باز کند.

شایان ذکر است، سامانه ۱۲۲ این شرکت به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی و ارائه راهنمائی‌های لازم برای مشترکین است و ضروری است شهروندان از ریختن آب گرم بر روی کنتور و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور برای باز شدن یخ زدگی خودداری نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز