خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

خدمات الکترونیکی به ۴۵۰ مورد افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۹۳۹

تعداد خدمات الکترونیکی قابل ارائه توسط دستگاههای اجرایی استان از ۲۲۰ خدمت به ۴۵۰ خدمت افزایش یافته است.

استاندار زنجان, استاندار زنجان تاکید کرد: فیبر نوری بعنوان یک زیرساخت مهم با هزینه های بالایی فراهم شده و نباید در دستگاههای اجرایی بلا استفاده باشد.

به گزارش ایلنا از زنجان بنا به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان, جمشید انصاری استاندار زنجان, در دومین جلسه شورای توسعه دولت الکترونیک در استان با بیان اینکه در چند ماه اخیر تعداد خدمات الکترونیکی قابل ارائه توسط دستگاههای اجرایی استان از ۲۲۰ خدمت به ۴۵۰ خدمت افزایش یافته اظهار داشت: طبق توافق بعمل آمده با معاون وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات، مقرر شد خدمات قابل ارائه در دفاتر پیشخوان دولت در استان را به دو برابر افزایش دهیم که در حال حاضر این امر محقق شده است.

وی همچنین تصریح داشت: ‌ کلیه خدمات قابل ارائه به دفاتر پیشخوان دولت باید شناسایی شده و در صورتی که مسئولین دفاتر نیاز به آموزش داشته باشند از طریق هماهنگی با دستگاههای ذیربط نسبت به آموزش این افراد اقدام لازم صورت پذیرد.

استاندار زنجان در ادامه با بیان این مطلب که از ۷۲ دستگاه اجرایی دارای فیبر نوری، ‌ ۱۹ دستگاه در حال استفاده از این ظرفیت هستند تاکید داشت: فیبر نوری بعنوان یک زیرساخت مهم با هزینه های بالایی فراهم شده و نباید در دستگاههای اجرایی بلا استفاده باشد.

وی همچنین ارتقاء پهنای باند اینترنت شهرها جهت ایجاد ارتباطات گسترده تر با شرکتهای خدمات الکترونیک را خواستار شد و در خصوص نیروهای متخصص IT مستقر در ادارات اظهار داشت: اطلاعات مربوط به نیروهای انسانی متخصص IT شاغل در بخشهای غیر مرتبط در ادارات احصاء گردد.

پریسا فتحعلی بیگلو مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری زنجان نیز به وضعیت اتصال دستگاه‌های اجرایی استان به فیبر نوری اشاره و بیان نمود: ۸۰ دستگاه اجرایی استان زنجان متصل به فیبر نوری بوده و ۱۱ دستگاه اجرایی استان نیز بیشترین استفاده را از فیبر نوری دارند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری زنجان با بیان اینکه سخت‌افزارهای دستگاه اجرایی استان زنجان به سه گروه مختلف دسته‌بندی می‌شود، یادآور شد: سیستم‌های با سخت‌افزار بالا، متوسط و پایین جزو دسته‌بندی این گروه محسوب می‌شود.

وی به سرورهای فیزیکی مورد استفاده در این دستگاه‌های اجرایی استان زنجان اشاره کرد و متذکر شد: ۱۰۴ سرور در دستگاه‌های گروه آموزشی، فرهنگی و اجتماعی وجود دارد.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات استانداری زنجان یادآور شد: ۸۷ سرور در گروه زیربنایی، ۵۸ سرور در گروه تولیدی و ۶۹ سرور در گروه عمومی دفاعی و قضایی قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: مجموعا ۳۱۸ سرور در استان زنجان وجود دارد که بیشتر این دستگاه‌ها مربوط به بخش دانشگاهی است.

فتحعلی بیگلو در ادامه به سخت‌افزارهای دستگاه‌های اجرایی استان زنجان اشاره و اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان با ۳ هزار رایانه دارای بیشترین سخت‌افزار در بین دستگاه‌های اجرایی استان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز