خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی بهزیستی استان زنجان:

خط ۱۲۳بهزیستی زنجان نزدیک به هزار و۵۰۰بار زنگ خورد

asdasd
کد خبر : ۲۲۵۳۲۸

در ۶ماهه اول سال جاری نزدیک به هزار و۵۰۰زنجانی با درخواست‌های مختلف با خط۱۲۳تماس گرفتند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان زنجان، گفت: خط۱۲۳ در ابتدا با انجام مداخلات برای موارد کودک آزاری آغاز به کار کرده ولی در حال حاضر با توجه به امکانات و تجهیزات فراهم شده، این فعالیت شامل گروه‌های هدف بهزیستی است که در شرایط اورژانسی هستند.

به گزارش ایلنا از زنجان، فرزانه عطایی، معاون اجتماعی بهزیستی استان زنجان، گفت: خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ در ۶ماهه اول سال جاری پاسخگوی هزار و۵۰۰تماس تلفنی همشهریان زنجانی بوده است و بهزیستی توانسته است خدمات تخصصی خود را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان زنجان، در این راستا، افزود: خط۱۲۳ در ابتدا با انجام مداخلات برای موارد کودک آزاری آغاز به کار کرده، ولی در حال حاضر با توجه به امکانات و تجهیزات فراهم شده این فعالیت شامل گروههای هدف بهزیستی است که در شرایط اورژانسی هستند.

وی از ارجاع و راهنمایی درون سازمانی ۶۱۴تماس خبر داد و اظهار داشت: ۱۷۶تماس نیازمند ارجاع برون سازمانی بوده‌اند و ۳۷۸تماس نیز مربوط به اختلافات حاد خانوادگی است.

وی ابراز داشت: ارائه راهنمایی‌های لازم در خصوص فعالیت سازمان بهزیستی، مداخلات تخصصی به اقشار آسیب پذیر جهت دستیابی به حقوق خود و توانمندسازی آنان، مداخله تخصصی مؤثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب‌های اجتماعی و کاهش صدمات بر اقشار در معرض آسیب از اهداف کلی خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ است.

این مقام مسئول از عموم مردم خواست در صورت مشاهده گروه‌های هدف خط۱۲۳ با این خط تماس بگیرند.

عطایی کودکان آزار دیده، زنان آزار دیده، افرادی که قصد خودکشی دارند، فرار از منزل، زوجین متقاضی طلاق، سالمندان و معلولان آزار دیده، افراد بی‌خانمان و سایر افرادی که در شرایط حاد و بحرانی قرار دارند را گروه‌های هدف خط تلفن اورژانس اجتماعی ۱۲۳ معرفی کرد.

وی خاط نشان کرد: خودرو خدمات سیار اورژانس اجتماعی نیز در استان زنجان فعال است و ۵خودرو آماده ارائه خدمات به گروه‌های هدف و مداخله در بحران هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز