خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان زنجان خبر داد:

۲۴۴ هزار از اراضی استان زنجان منطقه حفاظت شده است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۵۴۱

۲۴۴ هزار هکتار از اراضی استان زنجان منطقه حفاظت شده و ۱۷۵ هزار هکتار منطقه شکار ممنوع است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان زنجان، گفت: برای پایش ذرات گرد و غبار در استان، سه ایستگاه وجود دراد که در سال جاری یک مورد آلودگی ریزگرد گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، قربانعلی محمدپور، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان زنجان، امروز(۲۶ آبان) در نشست تخصصی محیط زیست اظهار داشت: در استان زنجان، مناطق سرخ آباد با ۱۲۳ هزار هکتار در طارم و زنجان، انگوران با ۹۳ هزار هکتار و پناهگاه حیات وحش با ۲۹ هزار هکتار در شهرستان ماهنشان با ۲۴۴ هزار هکتار جزو مناطق حفاظت شده هستند.

وی همچنین به مناطق شکار ممنوع در استان زنجان اشاره کرد و افزود: ۱۷۵ هزار هکتار از این ارضی در استان زنجان شکار ممنوع می‌باشد که ۱۹.۱ درصد از وسعت استان زنجان را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول به نقاط قوت و ضعف محیط زیست استان زنجان اشاره و از اجرای طرح جامع مدیریت منطقه حفاظت شده در منطقه سرخ آباد خبر داد.

وی قابلیت ارتقاء مناطق شکار ممنوع را از نقاط قوت اعلام کرد و افزود: تنوع انواع گونه‌های گیاهی و جانوری، وجود رودخانه‌های فصلی و دائمی در استان و توان علمی استان زنجان، شرایط مساعد استان برای عرصه انرژی‌های پاک و افزایش تعامل محیط زیست با دستگاه‌های دیگر استان از دیگر نقاط قوت استان زنجان است.

این مقام مسئول همچنین به نقاط ضعف نیز اشاره کرد و افزود: شکار آهوان سهرین، کمبود امکانات پیشگری از حوادثغیرمترقبه، شکار و صید غیرقانوانی و بهره برداری بی‌رویه از این مناطق و نارسایی بهره گیری از مشارکت‌های مردمی نیز از این نقاظ ضعف است.

محمدپور تعداد واحدهای صنعتی فعال در استان زنجان را یک هزار و ۱۷۵ مورد عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۷۶۶ واحد در شهرک‌های صنعتی و ۲۳ واحد در نواحی استان فعال هستند.

به گفته وی ۱۱ شهرک به صورت عمومی، هفت شهرک به صورت تخصصی، ۲ ناحیه صنعتی و سه مجتمع صنعتی در استان فعالیت می‌کنند.

وی به مدیرت پسماند در استان اشاره کرد و افزود: ۶۴ واحد مس، ۱۲ مورد بیمارستان‌ها و ۱۶ تولید کننده پسماند صنعتی در استان شناسایی شده است.

وی در پایان سخنان خود به طرح مدیریت پسماند در استان اشاره کرد و افزود: برای پایش ذرات گرد و غبار در استان سه ایستگاه وجود دراد که در سال جاری یک مورد آلودگی ریزگرد گزارش شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز