خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان خبر داد:

جمع‌آوری ۱۵ میلیارد ریال صدقه در زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۲۶۱

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان از جمع‌آوری ۱۵ میلیارد ریال صدقه در این شهرستان خبر داد.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان، گفت: در همین راستا کمیته امداد نیز به منظور کاهش فاصله طبقاتی و کمک به نیازمندان اقدام به اجرای طرح‌های مختلف می‌کند.

به گزارش ایلنا از زنجان، ابوالفضل عبداللهی امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: کمیته امداد به منظور کمک به مددجویان و ارتقای توان اقتصادی آن‌ها نسبت به جلب مشارکت‌های مردمی اقدام می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده طی سال ۴۵ طرح مشارکتی در بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و نیکوکاران اجرایی می‌شود، تصریح کرد: این طرح‌ها برگرفته از سنت حسنه اسلامی هستند و در قرآن و روایات نقل شده از ائمه معصومان(ع) به صورت مستقیم و غیرمستقیم آن‌ها اشاره شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح صدقات در کمک به نیازمندان جامعه، اضافه کرد: صدقه از مواردی است که در قرآن کریم بر آن تاکید بسیاری شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه یکی از آرمان‌های جامعه اسلامی ساختن جامعه ایده‌آل بر محور عدالت اجتماعی است، افزود: در همین راستا کمیته امداد نیز به منظور کاهش فاصله طبقاتی و کمک به نیازمندان اقدام به اجرای طرح‌های مختلف می‌کند.

عبداللهی با بیان اینکه در همین راستا طرح جمع‌آوری صدقات به منظور بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی اجرایی می‌شود، اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های کمیته امداد در دهه چهارم و برنامه‌های این نهاد در سال جاری، بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی با محوریت مساجد و مراکز نیکوکاری انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته تاکنون چند مرکز نیکوکاری با محوریت مساجد در شهرستان زنجان ایجاد شده است، افزود: طی یک سال تلاش شده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران در این مراکز بهره لازم به عمل آید.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود تعداد صندوق‌های صدقه موجود در شهرستان زنجان را قریب به ۶۰ هزار عدد اعلام کرد و گفت: این تعداد شامل صندوق‌های بزرگ، کوچک و متوسط هستند.

این مسئول با اشاره به اینکه بیشترین درآمد کمیته امداد از صندوق‌های صدقه از محل صندوق‌های کوچک است، تصریح کرد: این صندوق‌ها در منازل و مغازه‌های سطح شهر تعبیه شده‌اند.

عبداللهی همچنین با اشاره نصب صندوق‌های صدقه در ادارات، شرکت‌های دولتی و غیردولتی، اضافه کرد: همچنین در معابر شهرستان نیز صندوق‌های بزرگ صدقه تعبیه شده است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار گرفته شده تا پایان مهر امسال ۱۵ میلیارد ریال صدقه در شهرستان زنجان جمع‌آوری شده است، افزود: از این مبلغ ۲ میلیارد و ۷۳ میلیون ریال در مهر ماه جمع‌آوری شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان زنجان در پایان با اشاره به هزینه‌کرد صدقات، افزود: این مبالغ در راستای حل مشکلات فوری نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان، تهیه جهیزیه نوعروسان مددجو، ارائه خدمات عمرانی به جامعه هدف، در بخش درمان، در راستای پرداخت وام کارگشایی، در قالب اشتغالزایی مددجویان و در امور اجرایی هزینه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز