خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در حضور نماینده وزیر ارتباطات تاکید کرد:

توسعه فناوری اطلاعات از محورهای توسعه استان است

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۸۴۵

تولید ثروت، شتاب بخشی به توسعه علمی استان و ایجاد جی دی پی و ارتقاء جایگاه استان در اشتغال ما را به سمتی برده که توسعه فناوری اطلاعات بعنوان یکی از محورهای توسعه استان تعریف کنیم.

استاندار زنجان گفت: استان زنجان به‌عنوان یکی از استان‌های پیشگام در توسعه بخشی از فعالیت‌های فناوری اطلاعات کشور، ظرف یک ماه آینده نقشه راه پیش بینی شده خود را ارائه خواهد داد.

به گزارش ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، در جلسه‌ای که با حضور سلجوقی، نماینده وزیر ارتباطات و عضو هیئت عامل سازمان فناوری ایران، برگزار شد، توجه ویژه به توسعه فناوری اطلاعات و IT در استان را مهم دانست و گفت: تولید ثروت، ارتقاء جایگاه استان در GDP، شتاب بخشی به توسعه علمی استان و ایجاد اشتغال ما را به سمتی برده که توسعه فناوری اطلاعات را بعنوان یکی از محورهای توسعه‌ای استان تعریف کنیم.

انصاری نوع نگاه و رویکرد مردم و مدیران را عمده‌ترین مشکل توسعه فناوری اطلاعات در استان و کشور عنوان کرد و اظهار داشت: مردم هنوز استخدام در ادارات دولتی و راه اندازی کارخانه‌ها را تنها راه حل‌های رفع مشکلات اشتغال می‌دانند و باور حوزه فناوری اطلاعات هنوز در تصورات مدیران کشور نهادینه نشده است.

وی جلب اعتماد و همراهی مردم در اجرای برنامه‌های توسعه فناوری IT و اقدامات فرهنگی در این زمینه را بسیار ضروری دانست و افزود: استان زنجان بعنوان یکی از استان‌های پیشگام در توسعه بخشی از فعالیت‌های فناوری اطلاعات کشور، ظرف یک ماه آینده نقشه راه پیش بینی شده خود را ارائه خواهد داد.

استاندار زنجان خاطرنشان شد: با وجود بیش از ۸ هزار نفر فارغ التحصیل در حوزه IT در استان و با اجرای برنامه‌های پیش بینی شده، در آینده نزدیک می‌توانیم پتانسیل‌های قابل توجهی را در اختیار متخصصین این حوزه در کشور قرار دهیم و از مشارکت سایر استان‌ها نیز استفاده کنیم.

در ادامه این جلسه، سلجوقی به ارائه گزارشی درخصوص جایگاه و وضعیت فناوری اطلاعات در جهان پرداخت و گفت: پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۵ تنها ۳ درصد از اشتغال دنیا در حوزه کشاورزی، ۴ درصد در حوزه صنعت و بیش از ۹۳ درصد در بخش خدمات ایجاد شود.

نماینده وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بر ضرورت توجه ویژه به امر تحقیق و توسعه در شناسایی و رونق ارائه محصولات صادراتی در بازارهای جهانی اشاره کرد و اظهار داشت: میانگین نرخ بازگشت سرمایه در بخش کشاورزی بین ۴ تا ۱۲ درصد، در صنعت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد، در فناوری پیشرفته ۴۰درصد و در مواد مخدر ۳۰۰ درصد می‌باشد درحالیکه در بخش تحقیق و توسعه، میانگین بازگشت سرمایه بیش از ۳ هزار درصد است.

عضو هیئت عامل سازمان فناوری ایران در سخنان خود شناسایی کارآفرینان، ایجاد فضای مناسب برای رشد کارآفرینی و آموزش مهارت به کارجویان را از عمده‌ترین اقدامات کشور دانست و گفت: باید پیش از تولید و ارائه محصولات در بازارهای جهانی، باید ویژگی‌های اقلام مورد نیاز مردم دنیا و بازارهای هدف صادرات، مورد مطالعه قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز