خبرگزاری کار ایران

در راستای اقدامات انجام شده در نحوه تامین گاز شهروندان زنجانی صورت گرفت؛

پاسخ به سئوالات شهروندان زنجانی با حضور مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان در برنامه زنده حرف حساب

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۶۲۰

در راستای اقدامات انجام شده در نحوه تامین گاز شهروندان زنجانی، مناطق روستایی، مشترکین جدید، گازرسانی به مسکن مهر و واحد های صنعتی، مهندس عسگریان با حضور در برنامه زنده رادیویی " حرف حساب " به سئولات شهروندان زنجانی پاسخ گفت.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اهمیت و جایگاه گاز طبیعی به عنوان سوختی پاک و در دسترس، بر توسعه گاز رسانی با هدف توزیع برابر در همه شهرستانهای استان تاکید کرد و گفت: در حال حاضر ۷/۹۸ درصد جمعیت شهری و ۵۲ درصد جمعیت روستایی این استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

به گزارش ایلنا از زنجان, سید سعید عسگریان با اعلام اینکه این شرکت هم اکنون با بهره مندی ۱۹ شهر از ۲۱ شهر استان و ۲۵۱ روستا از ۹۰۸ روستاهای دارای سکنه؛ گام‌های موثری در اجرای طرح های گاز رسانی به شهرها و روستاهای استان برداشته است؛ اظهار داشت: در حال حاضر عملیات گازرسانی به ۲ شهر زرین رود و نور بهار و ۶۷ روستای دیگر در دست اقدام است.

وی با اعلام اینکه تاکنون گازرسانی به روستاهای بالای ۱۰۰ خانوار در دستور کار شرکت گاز استان زنجان بوده است؛ افزود: با دستور رئیس جمهور محترم در سفر استانی خود به زنجان؛ تسریع در اجرای گازرسانی به ۳۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان در دستور کار وزارت نفت و شرکت ملی گاز ایران قرار گرفته است.

مهندس عسگریان با اشاره به اینکه هماهنگی لازم به عمل آمده است تا از محل منابع بند ق تبصره ۲ قانون بودجه سال۹۳؛ برای گاز رسانی روستاها اقدام شود؛ تصریح داشت: با تسریع در گاز رسانی روستاهای استان و اجرای این طرح تا پایان دولت یازدهم؛ خانوار روستایی بهره مند استان به ۹۵ هزار خانوار با ۹۰ درصد بهره مندی می رسد.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان افزود: دریافت مبلغ ۱۳۰ ریال به ازای هر متر مکعب گاز طبیعی از تمامی مشترکین گاز طبیعی؛ از جمله اقداماتی است که با تصویب مجلس در راستای گازرسانی به روستاها در سطح کشور انجام می شود.

عسگریان از اعلام آمادگی لازم برای گاز رسانی به صنایع استان خبر داد و گفت: لزوم این امر؛ مراجعه به موقع، داشتن مجوز لازم و درخواست واحد های صنعتی است که با عقد قرارداد؛ حداکثر تا ۱ سال؛ طبق مصوبات شرکت ملی گاز ایران؛ گازرسانی انجام می شود.
وی همچنین در پاسخ به سئوال شهروندان در گاز رسانی به مسکن مهر؛ ابراز داشت: گازرسانی به تمامی واحدهای مسکونی مسکن مهر استان صورت گرفته و موضوع عنوان شده جابجایی علمک است که با درخواست شهروندان و دریافت مجوز؛ اقدامات لازم صورت می گیرد.

عسگریان با اعلام اینکه تعرفه های جدید گاز بهای مصرفی مناطق سردسیر مانند استان زنجان ۶ ماهه محاسبه می شود؛ به تقسیم بندی مصارف خانگی مشترکین به ۱۲ دامنه پلکانی اشاره کرد و گفت: در تعرفه جدید که شش ماهه سرد سال را شامل می شود، قیمت هر متر مکعب گاز تا سقف ۳۰۰ متر مکعب، از قرار قیمت ۴۴۰ ریال محاسبه می شود.

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان با اشاره به اینکه به ازای هر ۱۰۰ متر مکعب اضافه مصرف؛ قیمت هر متر مکعب گاز نیز ۲۰۰ رسال افزایش می یابد، افزود: بدین ترتیب حداقل گاز بها به ازای هر متر مکعب ۴۴۰ ریال و حداکثر آن برای مشترکینی که بیش از هزار و ۳۰۰ متر مکعب در ماه گاز مصرف کنند، ۳ هزار و ۶۴۰ ریال به ازای مازاد گاز مصرفی است.

عسگریان ارائه هر چه بهتر خدمات به مشترکان گاز طبیعی را از افتخارات و از مهم‌ترین وظایف شرکت گاز استان زنجان دانست و با اشاره به اهمیت و الزام رفتارهای اصلاح مصرف در جامعه ابراز داشت: مهم ترین شیوه برای تامین و توزیع عادلانه گاز طبیعی، مصرف درست و بهینه از این نعمت الهی و رعایت اصول ایمنی در مصرف آن است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز