خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان خبرداد:

افزایش ۹/۴درصدی سوانح جاده ای برونشهری و روستائی در استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۸۸۱

مدیر کل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان, گفت: فرهنگ سازی وآموزش قوانین ومقررات راهنمایی ورانندگی از مهمترین اهداف این اداره کل میباشد.

مدیر کل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان, گفت: طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی، در شش ماهه ابتدای سال گذشته ۱۳۴ نفر در برونشهری و ۱۰ نفر نیز در روستائی براثر تصادفات جاده ای فوت شده اند، حال اینکه این آمار در شش ماهه اول سالجاری به ترتیب ۱۳۰ و ۲۱ نفر بوده است.

به گزارش ایلنا ززنجان, علی رحمتی مدیر کل حمل ونقل وپایانه های استان زنجان در جلسه ای که به مناسبت دهه ایمنی برگزار شده بود با اعلام این مطلب گفت:
از ۱۴ لغایت ۲۵ آبانماه سالجاری به عنوان دهه ایمنی راهها و مسئولیتهای نامگذاری شده است، به همین مناسبت اداره کل حمل ونقل و پایانه های استان نیز برنامه های مختلفی را برای اجرا دردستور کار دارد.

وی با نگاهی به آمار تصادفات جاده ای در استان طی شش ماهه ابتدای سالجاری، از افزایش ۹/۴درصدی تصادفات جاده ای برونشهری و روستائی نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و تصریح کرد:
این در حالی است که طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی، در شش ماهه ابتدای سال گذشته ۱۳۴ نفر در برونشهری و ۱۰ نفر نیز در روستائی براثر تصادفات جاده ای فوت شده اند، حال اینکه این آمار در شش ماهه اول سالجاری به ترتیب ۱۳۰ و ۲۱ نفر بوده است.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه های استان زنجان با یادآوری اینکه در تصادفات برونشهری و روستائی طی شش ماهه ابتدای سالجاری به ترتیب شاهد کاهش ۳ درصدی و افزایش ۱۱۰درصدی بودیم گفت:
در سطح کشور نیز ۶۴ هزار و ۵۶۶ فقره تصادف رانندگی طی شش ماهه ابتدای سالجاری به وقوع پیوسته است که از این میزان ۳۸ درصد ناشی از واژگونی، ۳درصد برخورد با شی ء ثابت، ۱۰ درصد عابر پیاده و ۴۸ درصد نیز برخورد با سایر وسایط نقلیه بوده است، این در حالی است که ۱/۸۵ درصد این سوانح مربوط به ناوگان غیر عمومی، ۷/۰ درصد مینی بوس، یک درصد اتوبوس و ۱/۱۳درصد نیز کامیون بوده است.

شایان ذکر است در این جلسه مقرر شد به مناسبت دهه ایمنی، ۱۰ درصد کرایه اتوبوس در۱۷ آبانماه، ۴۰ درصد معاینه فنی در شهرستان زنجان، ۲۰درصد معاینه فنی در شهر هیدج و ۳۰درصد خدمات شرکتهای امداد خودرو در روز ۱۷ آبانماه و۱۸ آبانماه خدمات گیرندگان از تخفیف برخوردار شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز