خبرگزاری کار ایران

در ایام محرم در زنجان؛

مردم، آگاهانه با بیماران کلیوی همدلی کردند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۴۴۲

مردم در ایام محرم نسبت به بیماران کلیوی احساس همدلی می کردند و کمک رسانی های آنان آگاهانه انجام شد که با گرفتن اطلاعات لازم از اعضای فعال در پایگاه ها، اقدام به واریز وجوه نذری به صندوق ها می کردند.

مسئول کمیته بانوان انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، گفت: همیاران انجمن به طور فعال در پایگاه‌ها حضور داشتند و با انجام تست قند و فشارخون پاسخگوی مردم در زمینه بیماری‌های کلیوی و بیماری زمینه‌ای دیابت و فشارخون بودند.

به گزارش ایلنا از زنجان، نسرین بیات که به همراه همیاران، مشاوران و کار‌شناسان انجمن در چهارراه انقلاب مستقر بودند، از توزیع قلک‌های انجمن کلیوی در این پایگاه‌ها خبر داد و افزود: همیاران انجمن بنا به درخواست مراجعه کنندگان به پایگاه‌ها، قلک‌های این انجمن را در اختیار آنان قرار می‌دادند تا با کمک‌های اندک، سهم بزرگی در حل مشکلات بیماران داشته باشند که در این مدت تعداد ۱۰۱۳ قلک در بین عموم مردم توزیع شد.

وی یادآور شد: همیاران انجمن به طور فعال در پایگاه‌ها حضور داشتند و با انجام تست قند و فشارخون پاسخگوی مردم در زمینه بیماری‌های کلیوی و بیماری زمینه‌ای دیابت و فشارخون بودند.

زهرا احمدی از دیگر اعضای انجمن کلیوی زنجان که مستقر در پایگاه سبزه میدان بود، گفت: شفاف سازی از نحوه کمک رسانی به بیماران کلیوی، آنان را به سوی کمک به بیماران نیازمند سوق می‌داد

اکرم سلطانی مستقر در پایگاه امیرکبیر، به همدلی جوانان و حضور آنان در پایگاه‌های جمع آوری نذورات انجمن کلیوی اشاره کرد.

وی دراین زمینه، ادامه داد: جوانان پایگاه‌های جمع آوری نذورات انجمن کلیوی اشاره کرد و ادامه داد: جوانان پراحساس و نیکوکار، در ایام ماه محرم با بیماران کلیوی که با مشکلات مالی و درمانی دست و پنجه نرم می‌کنند، همدلی کرده و با کمک‌های مالی، احساس همنوعدوستی خود را ابراز می‌کردند.

حسین رابطی که در پایگاه واقع در چهارراه فعالیت می‌کرد، اظهار داشت: عده زیادی از مردم برای دریافت اطلاعات به پایگاه‌ها می‌آمدند و پس از اینکه از احوال بیماران دیالیزی آگاه می‌شدند با اشتیاق بیشتر و با رضایت قلبی، تمایل خود را برای استمرار کمک‌های خود اعلام می‌کردند.

این جوان فعال از تاثیر حضورش در زندگی شخصی خود در پایگاه‌ها گفت و عنوان کرد: حس مسئولیت پذیری و انسان دوستی، با دیدن کمک‌های مردم و ابراز احساسات آنان به بیماران کلیوی، تقویت می‌شود.

در این میان خانم میانسالی که با هدف جلب رضای خداوند در پای صندوق‌های انجمن کلیوی زنجان حاضر بود، گفت: این روز‌ها فرصت مناسبی است تا دین خود را نسبت به همه کسانی که در کنار ما زندگی می‌کنند و بیماری باعثشده تا آنان از کار و تلاش باز بمانند و برای گذران زندگی با مشکل مواجه هستند، ادا کنیم.

وی که مطلع از مشکلات بیماران کلیوی بود، تصریح کرد: بیماران دیالیزی اغلب وقت خود را صرف درمان می‌کنند و کمتر فرصتی برای کسب درآمد دارند و دیگر رمقی برای ادامه کار و فعالیت ندارند به همین خاطر از لحاظ مالی دچار نوسانات شده و متعاقب آن سایر مشکلات گریبانگیر زندگی آنان می‌شود.

در این میان دختر جوانی که با انجام تست فشار و قندخون مطمئن از سلامتی خود شد، گفت: ن با مشکلات بیماران کلیوی آشنا هستم و می‌دانم که آنان با این بیماری مادام العمر گرفتار درد و رنج می‌شوند و باید با کنترل دوره‌ای مراقب سلامتی خود باشیم.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی از بیماران دیالیزی، با هزینه زیادی که می‌کنند و با مراجعه به تهران عمل پیوند انجام می‌دهند که پس از پیوند کلیه نیز باید مادام العمر با درد زندگی کنند که هزینه سنگین و نگرانی‌هایی را در پی دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز