خبرگزاری کار ایران

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان:

احتمال ابتلا به تنبلی چشم در کودکان نارس بیشتر است

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۹۸۸

تحقیقات نشان می‌دهد احتمال ابتلا به تنبلی چشم در کودکانی که نارس متولد شده‌اند نسبت به سایر کودکان ۳۰درصد بیشتر است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان، گفت: در حال حاضر شیوع تنبلی چشم در جهان، نزدیک به۵درصد است که در سنین ۴تا۶سال شایع‌تر است.

به گزارش ایلنا از زنجان، گل نساء آقا محمدی، معاون پیشگیری، گفت: رشد و تکامل مرکز بینایی در مغز از دوران جنینی تا حدود ۱۰سالگی ادامه می‌یابد که حداکثر رشد آن تا پنج سال اول پس از تولد است.

معاون پیشگیری بهزیستی استان زنجان افزود: در تکامل طبیعی دستگاه بینایی از دو چشم سالم دو تصویر در محل قشر مغز تشکیل می‌شود که این دوتصویر بر روی هم انطباق می‌یابد و کودک سالم فقط یک تصویر را می‌بیند.

وی با اشاره به رشد و تکامل طبیعی دستگاه بینایی اظهارداشت: هر عاملی که باعثاشکال دید در یک یا دو چشم شود رشد و تکامل طبیعی دستگاه بینایی را متوقف می‌کند و در نتیجه در قشر مغز دو تصویر یکسان ایجاد می‌شود که یکی
از آن‌ها طبیعی و دیگری مبهم است.

آقامحمدی با تأکید بر پیشگیری از مشکل بینایی کودک ابراز داشت: امکان دارد پس از مدتی تنبل شود و به همین دلیل معاینه چشم ضروری است.

وی از والدین خواست به سنین طلایی زیر ۵سال توجه نمایند و اگر کودک آن‌ها به کاهش دید در یک یا هر دو چشم دچار شده است و یا از عینک استفاده می‌کند سریعا جهت معاینه چشم به پایگاه‌های بهزیستی مراجعه کنند.

آقامحمدی با اشاره به اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در پایگاه‌های بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: در حال حاضر شیوع تنبلی چشم در جهان، نزدیک به۵درصد است که در سنین ۴تا۶سال شایع‌تر است.

وی نکته مهم در درمان تنبلی چشم را سن کودک عنوان کرد و تصریح کرد: هرچه سن کودک کمتر باشد شانس درمان بیشتر و مدت درمان کوتاه‌تر است و هرچه درمان چشم تنبل دیر‌تر شروع شود احتمال به دست اوردن بینایی کامل کمتر است.

برنامه پیشگیری از تنبلی چشم از اول آبانماه در کلیه مهدهای کودک و پایگاههای بهزیستی آغاز شده و والدین می‌توانند با کودک ۳تا۶سال خود جهت معاینه به این مراکز مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز