خبرگزاری کار ایران

به بهانه روز خانواده و تکریم از بازنشستگان در استان زنجان صورت گرفت؛

همایش تکریم از بازنشستگان نمونه تامین اجتماعی در زنجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۵۵۰

در صدد تامین اعتبار برای تجهیز و خرید دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین " تامین اجتماعی " در زنجان هستیم.

همایش تکریم و تجلیل از بازنشستگان و مستمری بگیران مشمولین تامین اجتماعی و قانون کار به مناسبت روزخانواده و تکریم بازنشستگان با حضور مسئولین استان زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امروز دوشنبه، ۲۸ مهر، همزمان با گرامیداشت روز خانواده، همایش تجلیل و تکریم بازنشتگان و مستمری بگیران مشمولین تامین اجتماعی و قانون کاربا حضور مسئولین استان زنجان در هتل پیام زنجان بر گزار شد.

دراین مراسم، مسعود علیاری، مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان، با اشاره به اینکه بازنشستگان بهترین دوران عمر خود را در عرصه خدمت به جامعه گذرانده‌اند، اظهار داشت: امنیت امروزما در صنعت و تولید حاصل تلاش بازنشستگان جامعه است.

علیاری با بیان اینکه روز تکریم و تجلیل بازنشستگان فرصتی برای تقدیر از زحمات بازنشستگان است، گفت: سازمان تامین اجتماعی بابیش از ۳۹میلیون نفر جمعیت تحت پوشش۵۰درصد جامعه را تحت پوشش دارد.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان، در ادامه با اشاره به جمعیت ۴میلیون و ۷۰۰نفری تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی با احتساب بازنشسته اصلی، خانواده وتبعه آن‌ها، گفت: این سازمان دارای ۲میلیون نفر بازنشسته اصلی است که دارای خدمات در قالب ۱۸نوع خدمت با ۴۸۰شعبه و حدود ۳۵۳ بیمارستان ودرمانگاه شاهد خدمات آن در جامعه هستیم.

علیاری همچنین استان زنجان، را دارای ۷شعبه فعال دائمی سازمان تامین اجتماعی برشمرد وگفت: این شعبات با حدود ۱۷۳هزار نفر بیمه شده اصلی و۵۳۰نفر تحت پوشش است.

این مسئول در استان زنجان ادامه داد: این سازمان ۵۳ درصد جمعیت استان را تحت پوشش دارد.

وی جمعیت شهری بیمه شده تامین اجتماعی را ۸۰درصد بیان کرد و گفت: در سال جاری شاهد ارائه خدمات ۵۴۰میلیارد تومانی در بخش‌های بیمه‌ای و درمانی بودیم.

علیاری در ادامه با اشاره به تعهدات بلند و کوتاه مدت سازمان تامین اجتماعی، تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی امروزه به جایگاه و رسالت اصلی خود برگشته است.

این مقام مسئول در استان زنجان، سازمان تامین اجتماعی را در سالهای اخیر دارای چالش‌های اساسی عنوان کرد و گفت: با شروع به کار دولت تدبیر و امید با از بین رفتن حواشی و چالش‌ها در صدد برای باز گشت بیشتر از پیش به رسالت واقعی خود هستیم.

علیاری همچنین با بیان اینکه امروز شاهد اقدامات اساسی مطلوب دراین زمینه هستیم، اظ‌هار داشت: با اجرای ماده ۹۶ قانون اساسی تامین اجتماعی برای اولین بار در سالجاری شاهد ۲۵درصدی افزایش حقوق بازنشستگان دراین سازمان بودیم.

وی در این زمینه افزایش کمک‌های جانبی به بازنشستگان را در راستای تخصیص بن، حق مسکن، و تسهیلات را از اقدامات مهم دراین خصوص بیان کرد وگفت: در راستای بهبود فرایند و ارائه خدمات شاهد اتفاقات مطلوب در کشور واستان خواهیم بود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان، در بخشی از سخنان خود، با بیان اینکه در حال حاضر شاهد در یافت ۱۳هزار نفری دریافت لیست اینترنتی کارفرمایان در استان هستیم، اضافه کرد: به مرور مشکلات بیمه‌ای فرزندان چهارم افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی نیز رفع خواهد شد.

علیاری یکی از مهم‌ترین خدمات در حال اجرا را در این راستا رسیدگی به سوابق بیمه شدگان برشمرد و گفت: بروز شدن تاریخ اعتبار دفترچه‌های درمانی در سال جاری حائز اهمیت است.

وی همچنین در خصوص تسهیلات نیز، خبر از حل مشکلات تسهیلاتی داد و گفت: راه اندازی کار گذاری شعبه زنجان در سال جاری مهم و اساسی دراین زمینه بوده است.

این مسئول در استان زنجان تسریع در خدمات پزشکی برای افراد تحت پوشش تامین اجتماعی را مهم ارزیابی کرد و گفت: ۴شعبه خدمات تامین اجتماعی دراستان ارتقاء پیدا کردند.

علیاری همچنین خبر از پرداخت تسهیلات ضروری کوتاه مدت در زمینه‌های ازدواج، تحصیل به بازنشستگان تامین اجتماعی در نیمه دوم سال جاری داد و گفت: در سالجاری ۲۵هزار بازنشسته با هزینه سازمان زائر امام رضا(ع) خواهند بود.

مدیر کل تامین اجتماعی استان زنجان، با اشاره به اینکه اکثر بازنشستگان دارای سن بالا هستند، افزود: در سال جاری در خصوص بیمه تکمیلی آن‌ها نیز اقدامات حائز اهمیت خواهد شد.

علیاری فرهنگسازی در زمنیه پیشکسوتان و بازنشستگان تامین اجتماعی را در جامعه مهم ارزیابی کردوگفت: در صدد تامین اعتبار برای تجهیز وخرید دستگاه سی تی اسکن بیمارستان امام حسین «تامین اجتماعی» در زنجان هستیم.

وی همچنین در پایان سخنان خود، با اشاره به افزایش تخت‌های بیمارستانی از ۱۲۵ تخت به ۱۴۲ تخت خاطر نشان شد: سیاست گذاری ما در راستای ازدیاد تخت‌ها به ۱۵۱ تخت برای ارائه خدمات مطلوب دراستان خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز