خبرگزاری کار ایران

رییس شورای اسلامی شهر ابهر:

طرح نمایندگان مجلس درباره انتخاب شهردار با قانون اساسی مغایرت دارد

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۰۳

طرح نمایندگان مجلس درخصوص انتخاب شهردار با قانون اساسی مغایرت دارد چرا که قانون اساسی شوراها را از ارکان تصمیم گیری کشور قلمداد می کند.

رییس شورای اسلامی شهر ابهر گفت: این طرح با کاهش اختیارات شورا‌ها و انتخاب شهردار توسط سه قوه و نحوه استیضاح به کلی اختیارات شورا‌ها را سلب کرده و شورا‌ها را تبدیل به یک مجموعه بی‌خاصیت می‌کند که اهداف و برنامه‌هایش کمترین ضمانت اجرایی را نخواهند داشت.

به گزارش ایلنا از زنجان، فخیمی با بیان این مطلب افزود: با طرح مذکور شورا‌ها رکن بودن خود را در تصمیم گیری‌ها از دست خواهد داد.

وی تصریح کرد: با محدودیت اختیارات شورا‌ها در قانون فعلی، شورا‌ها محدود در شهرداری شده‌اند و درصورت تصویب این طرح دایره عمل آنان بسیار تنگ‌تر شده و عملا ناکارآمد و غیر موثر خواهند شد بنابراین بهتر است پیش از تصویب این طرح به فکر انحلال شورا‌ها نیز باشند.

رییس شورای شهر ابهر بیان داشت: این طرح با کاهش اختیارات شورا‌ها و انتخاب شهردار توسط سه قوه و نحوه استیضاح به کلی اختیارات شورا‌ها را سلب کرده و شورا‌ها را تبدیل به یک مجموعه بی‌خاصیت می‌کند که اهداف و برنامه‌هایش کمترین ضمانت اجرایی را نخواهند داشت.

فخیمی در پایان ادامه داد: با این طرح شورا‌ها هزینه سنگینی را به ملت تحمیل می‌کنند و عملا کاری را از پیش نخواهند برد همچنین علاوه بر محدود کردن اختیارات، شورا‌ها را به یک مجموعه زیر نظر سه قوه تبدیل می‌کند و اشرافیت آن را که نشات گرفته از قدرت مردمی است از بین خواهد برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز