خبرگزاری کار ایران

مسئول انجمن حمایت از بیماران کلیوی خدابنده:

مسئولان در حمایت از بیماران کلیوی نقش به سزایی دارند

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۶۷۱

متاسفانه بیماری نارسایی کلیوی با گسترش زندگی شهر نشینی، کاهش فعالیت بدنی، تغییر عادات غذایی، استفاده نابجا از دارو‌ها به صورت خودسرانه، افزایش چاقی، دیابت و فشار خون افزایش یافته است.

مسئول انجمن حمایت از بیماران کلیوی خدابنده، گفت: بیمارانی که توانایی جسمی و فکری دارند با حمایت‌های مادی و معنوی انجمن کلیوی اقدام به تاسیس مغازه یا انجام فعالیت‌های اقتصادی مورد علاقه می‌نمایند، اما برخی از بیماران به دلیل ناتوانی جسمی قادر به فعالیت نبوده و برای ادامه درمان و پیوند کلیه همچنان نیازمند حمایت انجمن کلیوی و خیرین هستند و این انجمن بیماران را با کمک‌های مالی و حمایت‌های معنوی به فعالیت‌های اقتصادی تشویق می‌کند.

به گزارش ایلنا از زنجان، نعمت اله خلجی امروز دراین زمینه افزود: متاسفانه بیماری نارسایی کلیوی با گسترش زندگی شهر نشینی، کاهش فعالیت بدنی، تغییر عادات غذایی، استفاده نابجا از دارو‌ها به صورت خودسرانه، افزایش چاقی، دیابت و فشار خون افزایش یافته است.

وی نیز مساله پیشگیری را مهم برای افراد جامعه تلقی کرد و ادامه داد: برای پیشگیری از بیماری‌های کلیوی، فشارخون و دیابت باید به درمان و کنترل آن توجه کرد و افراد سالم نیز از مصرف غذاهای چرب و یا مضر از جمله فست فود‌ها پرهیز نموده و از مصرف خود سرانه دارو‌ها از جمله مسکّن‌ها و آنتی بیوتیک‌ها خودداری نمایند و به محض مشاهده علائم بیماری‌های کلیوی به پزشک مراجعه نمایند.

مسئول انجمن حمایت از بیماران کلیوی خدابنده با اشاره به اینکه مشکلات مالی بیماران که ناشی از بیماری آنهاست و عدم فعالیت اقتصادی آن‌ها باعثتشدید بیماری آن‌ها شده است، تاکید کرد: در برخی موارد بیماری کلیوی، ناشی از فقر مالی و عدم آشنایی بیماران از روند بیماری و عدم مراجعه به موقع به پزشک است.

خلجی با تاکید بر اینکه با کمک‌های خیرین شهرستان خدابنده و فعالیت اقتصادی خود بیماران، وضعیت معیشت آنان تا حدود زیادی بهبود یافته است، گفت: بیمارانی که توانایی جسمی و فکری دارند با حمایت‌های مادی و معنوی انجمن کلیوی اقدام به تاسیس مغازه یا انجام فعالیت‌های اقتصادی مورد علاقه می‌نمایند، اما برخی از بیماران به دلیل ناتوانی جسمی قادر به فعالیت نبوده و برای ادامه درمان و پیوند کلیه همچنان نیازمند حمایت انجمن کلیوی و خیرین هستند و این انجمن بیماران را با کمک‌های مالی و حمایت‌های معنوی به فعالیت‌های اقتصادی تشویق می‌کند.
وی همچنین به کمک رسانی‌های انجمن خدابنده به بیماران کلیوی اشاره کرد و ادامه داد: این انجمن علاوه بر انجام امور اداری و تامین هزینه ایاب و ذهاب بیماران نیازمند، در پرداخت هزینه‌های دارو و درمان نیز به آنان کمک می‌کند.

مسئول انجمن حمایت از بیماران کلیوی خدابنده تعداد خیرین انجمن کلیوی خدابنده را ۶۰۰ برشمرد و تصریح کرد: خیرین به ویژه فرهنگیان، بازاریان، کارکنان بیمارستان و سایر ارگان‌ها نقش به سزایی در زمینه کمک به بیماران کلیوی نیازمند دارند و بدون حمایت آن‌ها فعالیت‌های انجمن مستمر و پویا نخواهد بود.

خلجی سال تاسیس این انجمن را سال ۸۵ عنوان کرد و گفت: تعداد بیماران کلیوی اعم از دیالیزی و پیوندی در بدو تاسیس انجمن کلیوی خدابنده، ۱۹ نفر بودند و در حال حاضر این انجمن ۵۴ بیمار دیالیزی و پیوندی تحت پوشش دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز