خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

چگونه زندگی کردن را به دانش آموزان بیاموزیم

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۱۲

جلسه کمیته بهداشت و روان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، پنج شنبه ۱۰ مهر ماه به میزبانی منطقه زنجانرود برگزار شد.

در این جلسه که با حضور کارشناسان مشاوره مناطق چهارده گانه استان برگزار شد.

به گزارش ایلنا از زنجان, مرتضی تمجیدی مدیرکل اداره آموزش و پرورش استان زنجان گفت: معلمان و مشاوران حاضر در مدارس سرمایه‌های اصلی ما هستند و ما به وجود آنان افتخار می‌کنیم.

تمجیدی افزود: خدمات مشاوره‌ای یکی از الزامات اصلی مدارس به شمار می‌رود و ما اکنون با حد مطلوب آن فاصله داریم.

مدیرکل دستگاه تعلیم و تربیت استان خاطرنشان ساخت: برای حل مشکلات رفتاری و روانی دانش آموزان، نیازمند نگاه سیستمی هستیم و لازم است دستگاههای مختلف با برنامه‌های مشترک، آموزش و پرورش را در این مهم یاری کنند.

تمجیدی برگزاری این جلسه را مقدمه‌ای برای کار مشترک و نگاه سیستمی دانسته اظهار کرد: باید باور کنیم که مدرسه فقط محلی برای ارائه دروس نگاشته شده نیست بلکه باید دانش آموزان در مدرسه زندگی کردن را بیاموزند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: دانش آموزان انتظار دارند که مدرسه پناهگاهی برای رسیدن به اهدافشان باشد و برای تحقق این خواسته مدرسه باید زمینه برآوردن نیازهای روانی و عزت نفس آنان را فراهم کند.

تمجیدی با بیان اینکه عدم توجه به مشاوره و بهداشت روان موجب خواهد شد که دانش آموزان در مواجهه با مشکلات جامعه شکننده شوند، اظهار کرد: باید به تفاوتهای فردی آنان توجه شود.

وی تاکید کرد: عدم توجه به نیازهای افراد در کودکی موجب بروز مشکلاتی در بزرگسالی به صورت تحصیلی، اعتیاد، عصبانیت و درگیریهای فیزیکی و روانی خواهد شد.

این مقام مسئول ادامه داد: با بر آوردن نیاز های عاطفی دانش آموزان، شاهد شکوفایی استعدادهای آنان خواهیم بود و این امر به داشتن مدرسه ای پویا و موفق امکان پذیر است.

تمجیدی در پایان افزود: باید تفکر منطقی و واقع بینانه را به دانش آموزان آموزش دهیم و بیاموزیم که تفکر هیجانی موجب از بین رفتن خلاقیت و تفکر خلاق می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز