خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان عنوان شد؛

بررسی، پیگیری و حل معضلات مناسب سازی جامعه از حقوق اولیه معلولین است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۶۷۴

سازمان بهزیستی وظیفه تحت پوشش قرار دادن معلولین ذهنی دارای تعریف خاص را دارد و پرونده‌های معلولین با توجه به نوع معلولیت آن‌ها پذیرش می‌شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان، گفت: عدم مناسب سازی باعثعدم رشد و توسعه این افراد و جامعه می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، فرهاد میرزایی، امروز سه شنبه(۸مهر) در تبین اهم برنامه‌های گرامیداشت روز جهانی ناشنوایان، نابینایان و تکریم منزلت سالمندان، گفت: این مناسبت‌ها به دلیل اهمیت‌شان در زنجان، هفته‌ای به طول می‌انجامد.

وی با اشاره به اهم برنامه‌های این هفته اظهار داشت: این قشر از اقشار جامعه دراین هفته شاهد اجرای برنامه‌های ویژه در این زمینه خواهند بود.

میرزایی با بیان اینکه بهزیستی کشور در حوزه‌های توانبخشی دارای ارائه خدماتی به معلولین است، افزود: معلولیت این افراد در ۶گروه تعریف شده است.

وی خدمات توانبخشی را دارای یکسری اقدامات در راستای استفاده و بهره گیری از امکاناتی در جامعه دانست و گفت: ابعاد حمایتی وغیره دارای زمینه‌های گوناگون است.

میرزایی همچنین اقدامات حمایتی، درمانی، تقویت اقتصادی و توانمندی‌های معلولین را برای بهبود کیفی زندگی این افراد بسیار حائز اهمیت عنوان کرد و گفت: سازمان بهزیستی وظیفه تحت پوشش قرار دادن معلولین ذهنی دارای تعریف خاص را دارد و پرونده‌های معلولین با توجه به نوع معلولیت آن‌ها پذیرش می‌شود.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی استان زنجان با بیان اینکه ۴هزارو ۵۳۳پرونده مستمر در زنجان وجود دارد که نیازمند هزینه نگهداری هستند افزود: پرونده افراد پشت نوبتی بستگی به اختصاص اعتبارات دولتی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دراستان زنجان یک هزارو ۲۶۲پرونده ناشنوایی وجود دارد، گفت: در سالهای اخیر شاهد اقدامات مناسب دراین زمینه بوده‌ایم.

میرزایی بهترین دوران کاشت حلزون را از سن نوزادی تا ۶سالگی بیان کرد وگفت: الویت کاشت حلزون با اطفال است وهزینه کاشت حلزون نیز به افراد داده می‌شود.

این مسئول در بهزیستی زنجان، تعداد ناشنوایان مطلق در ایران را۱۳هزار نفر و در استان زنجان ۱۳۱۵نفر دارای پرونده مطلق، شدید و متوسط عنوان کرد وافزود: از این تعداد ۲۷۹نفر مستمری و خدمات موردی و تخصصی از بهزیستی می‌گیرند.

وی در زمینه مناسب سازی اماکن ومبلمان شهری نیز با اشاره به اهمیت این موضوع برای افراد معلول در جامعه گفت: عدم مناسب سازی باعثعدم رشد و توسعه این افراد و جامعه می‌شود.

میرزایی در پایان بررسی این مشکلات در زنجان را دارای اهمیت اساسی دانست و گفت: اجرای قوانین و پیگیری وبررسی و حل مشکلات معلولین دراین زمینه جزو حقوق اولیه معلولین بسیار حائز اهمیت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز