خبرگزاری کار ایران

با هدف بهبود رفاه شهروندان پیشنهاد شد؛

ایجاد بوستان‌های محله‌ای در جوار مساجد

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۹۷۸

عضو شورای اسلامی شهر زنجان، پیشنهاد داد در جهت بهبود رفاه و آسایش شهروندان ساکن در بخش های قدیمی و حاشیه شهر که فاقد پارک و بوستان محله ای هستند و همچنین تاکید بر جایگاه ارزشمند مساجد، بوستان های محله ای در جوار مساجد دارای نمازگزار بالا ایجاد شود.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان، گفت: تحقق موارد هدف گذاری شده در سایه مسجد و احیای ارزش‌های اسلامی با تاسی از فرهنگ متعالی اسلام که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده به ویژه در سال فرهنگ و اقتصاد، است.

به گزارش ایلنا از زنجان، سعید خدادادی با بیان این مطلب افزود: در مجاورت مساجد پرنمازگذار، املاکی بین ۲۰۰ تا ۴۰۰ متر مربع تهیه و در صورت نبود زمین آزاد بسته به ارزش معاملاتی و توان مالی شهرداری خریدار ی و به بوستان محله‌ای تبدیل شوند.

وی با اشاره به دستاوردهای اجرای این پیشنهاد ابراز کرد: بهره‌مندی آسان سالمندان و بازنشستگان - که به دلیل بعد مسافت به سایر پارک‌ها دسترسی ندارند - از پارک‌ها، بهره گیری خردسالان خانواده‌های همچوار به واسطه نصب لوازم بازی کودک، ایجاد فضای صمیمی و تحکیم پیوند نسل‌ها و انتقال تجربه از مزایای اجرای این پیشنهاد است.

این عضو شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: ایجاد محل تجمع مناسب برای افرادی که قبل از وقت برگزاری فریضه نماز جماعت مهیای نماز شده‌اند از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

خدادادی اظهار کرد: تحکیم همسایگی‌ها و به تبع آن افزایش امنیت و تقویت هنجارهای اجتماعی، افزایش سرانه فضای سبز شهری و رشد همکاری‌های اجتماعی نیز از مزایای ایجاد بوستان‌های محلی است.

وی خاطر نشان کرد: مهم‌تر از همه این‌ها تحقق موارد هدف گذاری شده در سایه مسجد و احیای ارزش‌های اسلامی با تاسی از فرهنگ متعالی اسلام که همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده به ویژه در سال فرهنگ و اقتصاد، است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز