خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

استان زنجان جزو پنج استان برتر کشور در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری است

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۵۲۳

استان زنجان از دیدگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جزو پنج استان برتر کشور در زمینه فعالیت‌های فرهنگی است.

استاندار زنجان گفت: هر چند بیشتر مشکلات استان در زمینه مسائل اقتصادی است اما بدون پرداختن به مسئله فرهنگ حل مشکلات نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری ظهر امروز در آئین مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه کتاب و نخستین جشنواره مطبوعات استان زنجان اظهار داشت: حضور ناشران داخلی بر غنای نمایشگاه کتاب زنجان افزوده است و برگزاری این نمایشگاه می‌تواند به غنای فرهنگی استان کمک کند.

استاندار زنجان, با اشاره به اینکه تداوم برنامه‌های فرهنگی موجب پویایی و تحرک فضای فرهنگی استان می‌شود، ادامه داد: برگزاری نخستین نمایشگاه مطبوعاتی استان نیز فرصتی مناسب برای معرفی فعالیت مطبوعات به افکار عمومی جامعه محسوب می‌شود.

این مقام مسئول در استان با بیان اینکه حضور در جشنواره مطبوعات استان زنجان زمینه ارتباط نشریات و خبرگزاری‌ها را با مخاطبان فراهم می‌کند، یادآور شد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید بحثتوسعه فرهنگی در دستور کار دولت قرار گرفته است.

فعالیت‌های جدی فرهنگ و ارشاد اسلامی

استاندار زنجان اظهارداشت: پس از تغییر مدیریت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها شاهد آغاز فعالیت‌های جدی‌تر و موثرتر در حوزه فرهنگ هستیم.

انصاری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه نامگذاری سال جاری با عنوان اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ضرورت پرداختن به مسئله فرهنگ را بیشتر نشان می‌دهد، افزود: حل مشکلات فرهنگی جدی‌تر در دستور کار دولت قرار گرفته است.

مقام عالی استان, با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های فرهنگی در سطح کشور و استان موجب پویایی و تحرک این بخش شده است، خاطرنشان کرد: حوزه معاونت برنامه‌ریزی استانداری نیز در حمایت از فعالیت‌های فرهنگی اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

مقام عالی دولت دراستان, با اشاره به تقدیر وزیر ارشاد از فعالیت‌های فرهنگی استان ادامه داد: استان زنجان از دیدگاه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جزو پنج استان برتر کشور است.

برگزاری نمایشگاه کتاب حاصل پویایی فرهنگ است

استاندار زنجان با بیان اینکه نشاط و پویایی این مجموعه در استان زنجان موجب حل بسیاری از مشکلات شده است، افزود: برگزاری نمایشگاه کتاب و مطبوعات حاصل این پویایی و تحرک است.

انصاری با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه کتاب نقطه عطفی در برنامه‌های فرهنگی است، یادآور شد: هر چند بیشتر مشکلات استان در زمینه مسائل اقتصادی است اما بدون پرداختن به مسئله فرهنگ حل مشکلات نتیجه مثبتی نخواهد داشت.

استاندار زنجان, با بیان اینکه مردم در حوزه فرهنگ مطالبات جدی دارند، خاطرنشان کرد: تشکیل انجمن‌های ادبی، فرهنگی و کانون‌های هنری مورد حمایت موثر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

مقام عالی دولت دراستان با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگ به ویژه تالیف کتاب‌های مختلف شاهد بهبود معناداری هستیم، گفت: باید برای بهبود شاخص‌ها فرهنگی تلاش بیشتری صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز