خبرگزاری کار ایران

رئیس فرهنگ و ارشاد زنجان خبر داد:

مراسم افتتاحیه نمایشگاه هنر‌های تجسمی در زنجان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۹۰۹۷

آغاز به کار نمایشگاه هنرهای تجسمی در قالب مجموعه آثار نقش برجسته اثر حسن مهدیون، روز یکشنبه، هشتم شهریور ماه، ساعت ۱۱ در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

استاد برجسته هنر‌های تجسمی گفت: هنرمندان نقش تعیین کننده‌ای در ثبت و ضبط هویت آرمانی و ایمانی خصوصا در هشت سال دفاع مقدس دارند که هر فرد که دارای تجربه در حوزه‌های مختلف هنری بود عاشقانه در این مسیر به ایثار پرداخت و من نیز به نوبه خود هر آنچه در توان داشتم با قلم و رنگ به پیشگاه مقدس ارواح شهدا تقدیم کردم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، یحیی امیری امروز با اعلام این خبر اظهارداشت: آغاز به کار نمایشگاه هنرهای تجسمی در قالب مجموعه آثار نقش برجسته اثر حسن مهدیون، روز یکشنبه، هشتم شهریور ماه، ساعت ۱۱ در فرهنگسرای امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
.
امیری با اشاره به اینکه ۲۰ اثر از آثار هنری نقش برجسته در نمایشگاه قرار می‌گیرد، بیان کرد: با ارائه ۲۰ لوح از آثار استاد در محل نگارخانه هنر فرهنگسرای امام خمینی‌(ره) در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان زنجان تصریح کرد: پس از مراسم افتتاح نمایشگاه هنرهای تجسمی آثار هنری هنرمند برجسته استان زنجان به مدت یک هفته در محل نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان است.

وی با اشاره به اینکه حسن مهدیون ۳۶ سال در عرصه هنرهای تجسمی سابقه دارند، عنوان کرد: حسن مهدیون متولد سال ۱۳۴۳ بوده و از سال ۱۳۵۶ کار نقاشی را آغاز کرده است و وی در محضر اساتید رحیم نوهسی، کاظم چلیپا و استاد فقیه مرحوم حسن اسماعیل‌زاده هنر اموزی کرده‌اند.

امیری با اشاره به اینکه حسن مهدیون، عضو هیئت موسس و هیئت امناء انجمن هنرهای تجسمی زنجان است، ابراز کرد: این هنرمند علاوه بر برپایی نمایشگاه‌های متعدد انفرادی و جمعی در داخل کشور نمایشگاه‌هایی نیز در خارج از کشور برگزار کرده است.

حسن مهدیون، استاد برجسته هنر‌های تجسمی در این زمینه اظهار داشت: هنرمندان نقش تعیین کنندهای در ثبت و ضبط هویت آرمانی و ایمانی خصوصا در هشت سال دفاع مقدس دارند که هر فرد که دارای تجربه در حوزه‌های مختلف هنری بود عاشقانه در این مسیر به ایثار پرداخت و من نیز به نوبه خود هر آنچه در توان داشتم با قلم و رنگ به پیشگاه مقدس ارواح شهدا تقدیم کردم

مهدیون، با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۲۰۰ تابلو از شهدا کار کرده است، عنوان کرد: به تصویر کشیدن بیش از ۱۲۰۰ تابلو از شهدا و نیز از امام خمینی‌(ره) و نیز صد‌ها تابلوی موضوعی در ابعاد مختلف و در مناسبت‌های خاص و ایام الله در طول ۳۶ سال گذشته از فعالیت‌های شاخص من بوده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز