خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان تاکید کرد:

دشت ابهر دارای وضعیت بحرانی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۸۶۱۴

مردم باید بحران کمبود آب و کاهش سطح سفره های زیر زمینی آب را لمس کنند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، گفت: هم اکنون عملیات اجرایی سد مشمپا، سد بلوبین، شبکه آبرسانی سد تالوار، سد تالوار، سد گلابر، شبکه انتقال آب از سد کینه ورس به تصفیه خانه ابهر و مراش متناسب با تخصیص اعتبارات پیش می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امیر حمیدنیا امروز دوشنبه(۲شهریور) درجمع خبرنگاران با اشاره به گزارش عملکرد و اقدامات مناسب این شرکت در سال‌های اخیر اظهار داشت: برخی طرح‌ها و سد‌های مهم استان زنجان، جزو طرح‌های مهر ماندگار بوده است که با عدم تامین اعتبار مواجه بوده است که در سال جاری اعتبار مطلوبی دراین خصوص به این شرکت اختصاص داده شده است.

حمیدنیا با بیان اینکه شبکه گلابر دارای ۸۵درصد پیشرفت فیزیکی است، افزود: اجرای پروژه‌ها و طرح‌های آبی در استان جزو الویت هاست.

وی تعداد کل چاه‌های موجود در این استان را تا پایان سال ۹۲ را ۱۰ هزار و ۶۸۰ حلقه عنوان کرد و گفت: دو هزار و ۹۹۸ حلقه را چاه عمیق و هفت هزار و ۶۸۲ حلقه را نیمه عمیق برشمرد و گفت: دشت ابهردارای وضعیت بحرانی است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان، در ادامه دشت‌های ممنوعه زنجان را شامل زنجانرود، سجاسرود، ابهر، قیدار و گل تپه - زرین آباد عنوان کرد و گفت: در سال جاری با ۳۰۷میلی‌متر بارندگی با ۳درصدی کاهش بارندگی مواجه بودیم.

حمید نیا با اشاره به خشکسالی‌های اخیر در کل مناطق زنجان تصریح کرد: اطلاع رسانی وفرهنگسازی در این راستا را برای مردم بسیار حائز اهمیت برشمرد.

وی، در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه استان زنجان، دارای ۱۴طرح مطالعاتی در زمینه آب است، اظهار داشت: در مورد کار‌های کار‌شناسی قبلی استان زنجان، بازنگری ضروری است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان، با بیان اینکه نزدیک به ۹۰ درصد آب این استان در بخش کشاورزی، ۷/۳درصد در بخش صنعت و مابقی در بخش شرب و بهداشت مصرف می‌شود خاطر نشان شد: هنوز آب ارزش واقعی خودش را در بین مردم بدست نیاورده است.

وی در ادامه یادآورشد: بحران آب در این استان همچون دیگر مناطق کشور جدی است و خروج از این بحران نیازمند توجه جدی بخش کشاورزی به مدیریت و مصرف بهینه است.

حمیدنیا به روند برقی کردن چاه‌های آب نیز اشاره کرد و یاد آور شد: عدم نصب کنتورهای هوشمند برای تمامی چاه‌های برقی از جمله مشکلات در این زمینه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان، گفت: کنتورهای هوشمند اجازه بهره برداری از چاه‌ها در حد سقف تعیین شده در پروانه چاه را می‌دهد.

وی به سودجویی برخی افراد در دست کاری این کنتور‌ها اشاره کرد و خواستار ارتقای فرهنگ و بهبود نگرش مردم به ویژه کشاورزان نسبت به منابع آبی شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در ادامه تعداد چاه‌های غیرمجاز در دشت‌های آزاد زنجان را سه هزارو ۷۳۷ حلقه عنوان کرد وخبر از وجود چهار هزار و ۲۰ حلقه چاه در دشت‌های ممنوعه داد.

حمیدنیا به تخصیص ۵۸ درصد اعتبار سال جاری اشاره کرد و از کاهش بودجه این شرکت به نسبت سال گذشته نیز خبر داد..

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای به روند پیشرفت طرح‌های اجرایی این شرکت اشاره کرد و از شکستن رکورد زمانی احداثتونل انحراف آب در جریان احداثسد بلوبین خبر داد.

وی همچنین با بیان اینکه به طور معمول برای احداثتونل انحرافی مسیر رودخانه برای سد‌ها در زنجان نیاز به بیش از هشت سال زمان است، مدت زمان صرف شده برای احداثاین قسمت از پروژه سد بلوبین را دو سال عنوان کرد.

حمید نیا از بهره برداری سد تالوار در دهه فجر سال جاری خبرد اد و گفت: شاهد پیشرفت فیزیکی مطلوب در این شبکه آبرسانی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان در پایان گفت: هم اکنون عملیات اجرایی سد مشمپا، سد بلوبین، شبکه آبرسانی سد تالوار، سد تالوار، سد گلابر، شبکه انتقال آب از سد کینه ورس به تصفیه خانه ابهر و مراش متناسب با تخصیص اعتبارات پیش می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز