خبرگزاری کار ایران

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زنجان تاکید کرد:

ارائه آمارهای جعلی در بخش تعاون، موجب محدودیت سیاستگذاری در این بخش می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۹۲۲

پس از گذشت ۳۰ سال از فعالیت بخش تعاون، ضروری است چالش‌های بخش تعاون مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: هنوز بخش تعاون پالایش لازم را انجام نداده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، حمید کلانتری، در نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای تحقق سهم ۲۵ درصد بخش تعاون در اقتصاد کشور در برنامه ششم توسعه اظهار کرد: پس از گذشت ۳۰ سال از فعالیت بخش تعاون، ضروری است چالش‌های بخش تعاون مورد توجه جدی قرار گیرد.

کلانتری بر ضرورت عارضه‌یابی بخش تعاون تاکید کرد و گفت: بخش تعاون در حال حاضر نیازمند چکاپ و تحلیل کامل است.

وی با بیان اینکه علل عدم دست‌یابی به اهداف برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه در بخش تعاون باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بعد از بررسی چالش‌ها باید ظرفیت‌ها و امکانات این بخش شناسایی شود.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه اگر حرکت بخش تعاون با سرعت و با کیفیت لازم نباشد، اهداف این بخش محقق نمی‌شود، ادامه داد: نگاه دولتی و تمرکز زدائی به این بخش محدودیت ایجاد می‌کند.

کلانتری با بیان اینکه سیستم اداری فاسد محدودیت‌هایی را در بخش تعاون ایجاد می‌کند، خاطرنشان کرد: عدم شفاف‌سازی در حوزه تعاون محدود کننده این بخش است.

وی با اشاره به اینکه آمارهای جعلی امکان تصمیم‌گیری و سیاستگذاری در این حوزه را محدود می‌کند، تصریح کرد: عدم توجه به شایسته‌سالاری در انتخاب مسئولان نیز به این بخش ضربه می‌زند.

این مسئول با بیان اینکه باید لایحه مطلوبی به عنوان قانون بخش تعاون نظام اسلامی با رفع نواقص قوانین گذشته به مجلس ارائه شود، خاطرنشان کرد: ارائه چنین لایحه‌ای موجب تعریف جایگاه مطلوبی برای این بخش می‌شود.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه باید مشکلات درونی بخش تعاون نیز مورد توجه جدی قرار گیرد، تصریح کرد: بخش تعاون باید مشکلات داخلی خود را نیز حل کند.

کلانتری با بیان اینکه اصلاح روند‌ها و افزایش توان این بخش می‌تواند تعاون را به بخشی تاثیرگذار تبدیل کند، ادامه داد: باید مشکلات بخش تعاون در بازار رقابت حل شده و بازار جدیدی با برندهای مطلوب جایگزین شود.

وی با اشاره به اینکه ضعف بخش تعاون در بازار یابی و معرفی خود موجب عدم معرفی مطلوب این حوزه شده است، اضافه کرد: بخش تعاون در تولید نتوانسته برند قابل قبولی ارائه کند.

این مسئول کشوری در زنجان، با بیان اینکه بهترین تعاونی‌ها فرش در اختیار این بخش است، افزود: عدم توجه به این موضوع موجب شده هنوز ظرفیت این بخش به طور کامل معرفی نشود.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخش تعاون را موجب توسعه و تقویت سرمایه اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: هنوز بخش تعاون پالایش لازم را انجام نداده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز