خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان تاکید کرد:

مترقی‌ترین قوانین در خصوص حقوق کارگر در دین اسلام است

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۸۱۰

باید بخش تعاون فیزیوتراپی شده و با نگاهی عالمانه و جهاد گونه ضعف‌های این بخش جبران شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، گفت: مترقی‌ترین قوانین در خصوص حقوق کارگر در دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در نشست هم‌اندیشی بررسی راهکارهای تحقق سهم ۲۵ درصد بخش تعاون در اقتصاد کشور در برنامه ششم توسعه با اشاره به نقش تعاون در جامعه اظهار کرد: این نقش در جامعه کمرنگ است.

وی بر ضرورت توجه به بخش تعاون و استفاده از ظرفیت‌های آن تاکید کرد و افزود: هنوز به نحو مطلوبی از این حوزه استفاده نشده است.

امام جمعه زنجان با مروری بر مکاتب اقتصادی جهان در دوره‌های گذشته و حال حاضر، دین اسلام را مترقی‌ترین مکتب در حوزه اقتصاد عنوان کرد و گفت: دین مبین اسلام برای بخش‌های مختلف اقتصادی جامعه برنامه‌های ویژه‌ای دارد.

مترقی‌ترین قوانین در خصوص حقوق کارگر در دین اسلام است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه دین اسلام به حقوق کارگر و کارفرما توجه ویژه کرده است، تصریح کرد: مترقی‌ترین قوانین در خصوص حقوق کارگر را می‌توان از دین اسلام استخراج کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی بحثاقتصاد از بحث‌های داغ کشور بود، خاطرنشان کرد: نحله‌های مختلفی به اقتصادهای اروپایی و غربی توجه داشتند.

وی با بیان اینکه دوگانگی در پرداختن به موضوع اقتصاد موجب ایجاد نابسامانی در کشور شده بود، تصریح کرد: مدیریت شهید بهشتی در این زمینه قابل توجه بود.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه شهید بهشتی مدیریت اقتصادی معتدل را مورد توجه قرار داد، خاطرنشان کرد: از دیدگاه وی اقتصاد به سه بخش دولتی، خصوصی و تعاون تقسیم‌بندی می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه چنین دیدگاهی در خصوص اقتصاد به دور از افراط و تفریط‌های گذشته بود، ادامه داد: نابسامانی اقتصادی با توجه به این دیدگاه کاهش می‌یافت.

بعد از دوران دفاع مقدس نگاه به اقتصاد، سیاسی شد

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه بعد از دوران دفاع مقدس نگاه به بحثاقتصاد سیاسی شد، افزود: کالاهای اساسی نیز تحت تاثیر جو سیاسی کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه چنین دیدگاهی به اقتصاد موجب فربه شدن آن شد، خاطرنشان کرد: این امر موجب ایجاد فساد در نظام اقتصادی جامعه شد.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه جو سیاسی و سیاست‌زدگی کشور ضربه مهلکی بر پیکره اقتصاد وارد کرد، افزود: شرایط دوران جنگ موجب شده بود تا برخی افراد به مفت‌خوری و ویژه‌خواری عادت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه بعد از جنگ نیز برخی افراد نتوانستند ویژه‌خواری‌ها را‌‌ رها کنند، تصریح کرد: چنین فرهنگی در جامعه ایجا شود متاسفانه ادامه یافت.

آیت‌الله خاتمی در پایان با اشاره به سه پایه اقتصاد در قانون اساسی کشور تصریح کرد: متاسفانه بر خلاف توسعه و تقویت دو پایه دولتی و خصوصی پایه تعاون ضعیف باقی مانده است.

وی با بیان اینکه عدم توجه جدی به بخش تعاون موجب شده تا امروز در اقتصاد ملی نیز سهم این بخش کمتر دیده شود، بیان داشت: بخش تعاون دارای عقب ماندگی جدی است و اگر با نگاه و عمل جهادی به این بخش توجه نشود، این بخش همچنان در عقب‌ماندگی می‌ماند.

امام جمعه زنجان در پایان بر ضرورت تقویت بخش تعاون تاکید کرد و گفت: باید بخش تعاون فیزیوتراپی شده و با نگاهی عالمانه و جهاد گونه ضعف‌های این بخش جبران شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز