خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در زنجان عنوان شد؛

توانایی احداث۵۰۰هزار هکتاری جنگل و مراتع در سطح کشور

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۹۴۵

ما باید کشت را بر اساس مناطق مختلف و قابلیت‌های زمین‌های مناطق بر اساس میزان مصرف آب تقسیم‌بندی کنیم.

معاون وزیر، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، گفت: هوشیاری مردم نسبت به تخریب منابع طبیعی حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امروز چهارشنبه(۲۲مرداد) جلالی، معاون وزیر، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در زنجان، با اشاره به اهمیت حفاظت، تقویت ساختار منایع طبیعی کشور، اظهار داشت: فراهم شدن مشارکت‌های مردمی در راستای حفظ و حراست و مشارکت طرحهای اجرایی آبخیزداری دارای اهمیت اساسی در این زمینه است.

جلالی با بیان اینکه نارسایی‌های دراین زمینه وجود دارد، تصریح کرد: تخصیص اعتبارات ویژه در این راستا برای برطرف شدن برخی موانع و نیاز‌ها ضروری است.

وی با اشاره به حرکتهای موثر دراین خصوص در سالهای اخیر اظهار داشت: در مجموع توجه لازم به منابع طبیعی کشور نمی‌شود.

وی همچنین عدم تخریب و توجه جدی به منابع طبیعی ضروری دانست.

جلالی در ادامه با اشاره به اینکه عده‌ای در صدد سودجویی‌های شخصی و موارد دیگر لطمه به بیت المال می زنند، تصریح کرد: این اقدامات افراد ضد قانونی و خلاف شرع است.

وی، با اشاره به مسئولیت یگان حفاظت ویژه در این زمینه تاکید کرد: مسئولیت پیشگیری از این موارد بر عهده یگان حفاظت است.

معاون وزیر، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور، در بخشی از سخنان خود با تاکید بر اینکه با خاطیان در این خصوص با قاطعیت بر خورد می‌شود، خاطر نشان شد: هوشیاری مردم نسبت به تخریب منابع طبیعی حائز اهمیت است.

جلالی همچنین کاشت درختان و گونه‌های مقاوم را در عرصه‌های توسعه جنگل‌ها مهم ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر گروهی نماینده از سازمان فاو در ایران برای اجرای پروژه‌های اضطراری در حال بررسی و ارزیابی عرصه‌های جنگلی ایران هستند.

وی، فرسایش خاک کشور را ۵/۸تن در هکتار برشمرد وگفت: ارتقای فرهنگ عمومی مردم در این زمینه مهم خواهد بود.

جلالی، با اشاره به نقش دستگاه‌های اجرایی و ارگان‌ها دراین خصوص اضافه کرد: نقش تک تک افراد و دستگاه‌ها در این راستا ضروری است.

معاون وزیر، رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور آموزش‌ها وایجاد فرهنگ استفاده صحیح از منابع طبیعی را از مقاطع ابتدایی تا مقاطع بالا‌تر حائز اهمیت عنوان کرد وافزود: رسانه ملی وظیفه ویژه دراین عرصه دارد.

وی استان زنجان را دارای ۴/۴ درصدی از کل مراتع وجنگلهای کشورعنوان کرد و گفت: ما باید کشت را بر اساس مناطق مختلف و قابلیتهای زمین‌های مناطق بر اساس میزان مصرف آب تقسیم بندی کنیم.

این مسئول در کشور، علت اکثر آتش سوزی‌های کشور را بی‌توجهی افراد دانست وگفت: پوشش علف‌های خشک شده مراتع براثر خشکسالی موجب در معرض خطر قرار گرفتن مناطق است.

وی در پایان با بیان اینکه توانایی احداث۵۰۰هزار هکتاری جنگل ومراتع را در سطح کشور داریم، تاکید کرد: ایران دارای ۵منطقه جنگلی با ویژگی‌های خاص در مناطق مختلف است که هر کدام با توجه به اقلیم خاص خود می‌تواند توسعه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز