خبرگزاری کار ایران

مدیر کل آموزش وپرورش استان زنجان تاکید کرد:

ضرورت تحصیل ۵۰ درصدی دانش آموزان در مدارس فنی وحرفه‌ای و کار و دانش

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۶۵۱

آموزش وپرورش درراستای حل معضلات آموزشی استان زنجان به تنهایی قادر نخواهد بود و نمی‌تواند تمامی مشکلات آموزشی را حل کند باید تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط دراین زمینه تلاش کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: استان زنجان در سال۹۵ میزبان مسابقات قرانی با شرکت ۲هزار نفر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مرتضی تمجیدی، در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به نقش و اهمیت رسانه‌ها در جوامع کنونی، گفت: آزادی رسانه‌ها در این زمینه دارای اهمیت اساسی است.

تمجیدی با بیان اینکه خبرنگاران حاملان رسالت مقدس هستند، گفت: رنج‌ها وسختی‌ها و بازتاب مشکلات مردم بوسیله خبرنگاران صورت می‌گیرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان عشق به انسانیت را در برخی صنوف مهم دانست وگفت: خبرنگاران در انعکاس اخبار حوزه فرهنگ نقش اساسی دارند.

تمجیدی در ادامه با اشاره به اهمیت بهداشت و سلامت در مدارس و مراکز آموزشی، افزود: نیرو‌های مراقب سلامت در مدارس دارای نقش اساسی در این مورد هستند که هنوز در دانشگاه‌ها رشته‌های مرتبط در این حوزه پیش بینی نشده است.

وی مدارس استان زنجان را طبق آمار با توجه به همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با مراکز آموزشی دارای وضعیت مطلوب در زمینه بهداشت وسلامت برشمرد و یادآورشد: شاهد وضعیت مطلوب و سیر ارتقای مدارس در این زمینه به صورت کمی و کیفی در استان هستیم.

تمجیدی با بیان اینکه در آموزش و پرورش استان دارای کمبود نیروی استانی هستیم، اظهار داشت: آموزش و پرورش در راستای حل معضلات آموزشی استان زنجان به تنهایی قادر نخواهد بود و نمی‌تواند تمامی مشکلات آموزشی را حل کند باید تمامی دستگاههای اجرایی مرتبط دراین زمینه تلاش کنند.

این مسئول در استان زنجان، همچنین با اشاره به تحول بنیادین تا پایان برنامه پنجم، گفت: ۵۰ درصد دانش آموزان مدارس باید در مدارس فنی وحرفه‌ای و کار و دانش مشغول تحصیل شوند.

وی، در این زمینه وجود مشکلات زیر ساختی را از جمله موانع تعویق افتادن در این زمینه عنوان کرد وگفت: تجهیز و، وجود امکانات در این خصوص حائز اهمیت بوده است.

تمجیدی، با اشاره به ایجاد مدارس پژوهش محور و همکاری اولیای دانش آموزان و مدرسه و محصلان دراین زمینه اجرای آن را مهم دانست و گفت: اقدامات و الفبای اولیه در این زمینه به دانش آموزان شروع شده است.

وی در ادامه مهم‌ترین هدف را دراین راستا ایجاد فرهنگ پژوهش محوری در بین دانش آموزان برشمرد وگفت: دستگاه‌های اجرایی ملزم به همکاری دراین زمینه برای هوشمندی مدارس هستند که تا به امروز این امر محقق نشده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، در بخشی از سخنان خود تجهیزات سخت افزاری مدارس را دراین زمینه مهم ارزیابی کرد وگفت: در زمینه تولیدات محتوی در این حوزه اقدامات مطلوب شده است و در این زمینه دارای بانک اطلاعاتی مناسب در استان هستیم.

تمجیدی در خصوص مشکلات و وضعیت مراکز فرهنگی آموزشی در شهرک‌های اقماری اظهار داشت: با توجه به طرح توسعه‌ای زنجان در سال‌های قبل در شهرک‌های اقماری زنجان، ایجاد و تاسیس شهرک‌های اقماری زنجان در این راستا بدون در نظر گرفتن زیر ساخت‌های فرهنگی و آموزشی لازم بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به کوی گلشهر کاظمیه زنجان، پونک، نانوایان و کوی ثمین زنجان، گفت: این شهرک‌های در حال حاضر فاقد مراکز آموزشی هستند و مردم دارای چالش‌های اساسی دراین زمینه‌اند.

وی همچنین با اشاره به بهره برداری از دو باب مدرسه در کوی گلشهر کاظمیه زنجان اظهار داشت: در سال‌جاری این مدارس به بهره برداری می‌رسند ولی پاسخگوی شهروندان دراین منطقه نخواهند بود.

تمجیدی در پایان خبر از برگزاری مسابقات قرانی کشور داد وگفت: استان زنجان در سال۹۵ میزبان این مسابقات قرآنی با شرکت ۲هزار نفر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز