خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان خبر داد:

اجرای طرح تحول نظام سلامت، موجب افزایش رضایتمندی مردم شده است

asdasd
کد خبر : ۱۹۳۸۶۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، گفت: با اجرای این طرح کمبود تجهیزات نیز آشکار‌تر شده و در حال حاضر اقدامات لازم برای تجهیز آزمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علیرضا بیگلری امروز به مناسبت روز خبرنگار در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه خبرنگاران بیدار گران مدیران و دستگاه‌های اجرایی جامعه از رویای‌ها هستند، اظهار داشت: اصل مهم مدیریت معتقد است شدید‌ترین آسیب‌ها در زمان رویایی مدیران به وقوع می‌پیوندد.

بیگلری با بیان اینکه انعکاس اخبار دقیق حوزه سلامت و واقعیت‌ها در این زمینه می‌تواند برای خبرنگاران گاهی ایجاد اطلاع‌رسانی دقیق و گاهی جامعه را دچار چالش کند، افزود: خبرنگاران با روشنگری در مواجه با مسائل جامعه عمل می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با اشاره به دو رویداد مهم در دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان درروزهای آینده، گفت: با شروع اجرای طرح تحول سلامت در کشور و استان با ارائه بسته‌های مختلف سلامت با هدف رضایتمندی مردم جامعه شاهد کاهش پرداختی‌های مردم در این خصوص بودیم.

این مسئول با اشاره به مزیت‌های اجرای طرح سلامت در استان خاطرنشان کرد: اجرای طرح سلامت، بزرگ‌ترین خانه تکانی وزات بهداشت است که اجرای آن در قالب بسته‌های مختلف موجب افزایش رضایتمندی مردم شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، با اشاره به کاهش پرداختی مردم در بیمارستان در شهر‌ها با ۱۰ درصد و در روستا‌ها به پنج درصد افزود: قبل از اجرای این طرح مردم ۳۷.۵ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کردند که در حال حاضر این میزان به ۷.۵ درصد کاهش یافته است.

بیگلری با بیان اینکه تامین دارو، تجهیزات و لوازم پزشکی توسط بیمارستان‌ها مورد رضایت مردم واقع شده است، افزود: حضور پزشکان مقیم در روستاهای محروم و دور افتاده از نتایج اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه با اضافه شدن پزشکان فارغ التحصیل وضعیت استان در این زمینه مطلوب‌تر می‌شود، خاطرنشان کرد: ‌رایگان شدن زایمان طبیعی و پرداخت مشوق‌های مالی به پزشکان در این زمینه کارساز بوده است.

ارتقای هتل لینگ بیمارستان‌ها از مزیت‌های طرح سلامت است

این مسئول ارتقای هتل لینگ بیمارستان‌ها را از دیگر مزیت‌های طرح تحول دانست و افزود: در سال جاری ۲۳۰ هزار مراجعه به مراکز اورژانس، صورت گرفته است که از این تعداد ۲۶ هزار و ۴۰۰ نفر بستری شده و ۲۸ هزار مورد ترخیص صورت گرفته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به ثبت ۲ هزار و ۱۰۰ زایمان طبیعی ادامه داد: یک هزار و ۸۲ زایمان سزارین نیز در استان انجام شده است.

بیگلری با بیان اینکه کمبود پرسنل از مشکلات استان است، افزود: در بخش‌هایی که نیازمند پنج پرستار است در حال حاضر دو تا سه پرستار خدمات رسانی می‌کنند.

وی کمبود نیروهای متخصص و فوق تخصص را از دیگر مشکلات استان دانست و افزود: با اجرای این طرح کمبود تجهیزات نیز آشکار‌تر شده و در حال حاضر اقدامات لازم برای تجهیز آزمایشگاه‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان، در بخشی از سخنان خود با اشاره به عدم استفاده کارخانجات زنجان از پالم در تهیه لبنیات اظهارداشت: روغن پالم یکی از روغن‌های گیاهی است که با توجه به ترکیب خاص این روغن مشکلاتی برای مصرف کنندگان به وجود می‌آید.

بیگلری با بیان اینکه تصلب شرائین، کاهش کلسترول خون و افزایش کلسترول نا‌مطلوب از عوارض استفاده از این روغن است، ادامه داد: استفاده از این روغن غیر مجاز نیست اما کارخانجات باید اطلاع رسانی لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی در خصوص سالم بودن آب شرب زنجان، گفت: با توجه به بررسی‌های انجام شده از سوی چند کانال آب شرب زنجان از نظر آلاینده‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی آلودگی جدی در آب شرب استان زنجان وجود ندارد.

برگزاری جشنواره قرآن و عترت کشور در زنجان

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری مرحله نهایی نوزدهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگا‌ه‌های علوم پزشکی کشور در زنجان خبر داد و افزود: این جشنواره در دو گروه اساتید، کارکنان و دانشجویان در بخش‌های شفاهی، کتبی و پژوهشی برگزار می‌شود.

بیگلری از حضور ۸۰۰ نفر در این مسابقات خبر داد و گفت: این مسابقات در رشته‌‌های کتبی بخش عترت(ع) شامل سیره معصومین(ع)، آشنایی با احادیث، ادعیه و احکام، در رشته‌های شفاهی بخش عترت(ع) شامل دعاخوانی و مداحی، اذان و آیین سخنوری و در رشته‌های شفاهی بخش قرآن، شامل قرائت، ترتیل، قرائت برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز