خبرگزاری کار ایران

رییس پژوهشکده تغییر اقلیم و گرمایش زمین خبر داد:

برگزاری همایش منطقه‌ای تغییر اقلیم و گرمایش زمین در زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۶۸۰

رییس پژوهشکده تغییر اقلیم و گرمایش زمین از برگزاری دومین همایش منطقه ای تغییر اقلیم و گرمایش زمین در آبان سال جاری در استان زنجان خبر داد.

رییس پژوهشکده تغییر اقلیم و گرمایش زمین، گفت: رهاسازی و ماندگاری این زباله‌ها در محیط آثاری به مراتب نامطلوب به دنبال دارد و تفکیک و تبدیل آن به دیگر محصولات راهکاری مناسب برای رفع این معضل مهم است..

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرفسور یوسف ثبوتی شامگاه دیروز سه شنبه(۱۴مرداد) درآیین مراسم کمپین علمی بهبود محیط زیست با حضور مسئولین استان در مرکز پارک علم و فناوری زنجان، با اعلام این خبر با اشاره به محورهای برگزاری دومین همایش منطقه‌ای تغییر اقلیم و گرمایش زمین را مدل سازی و پیش نگری اقلیم اظهار داشت: دانش و فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه پاک، سازگاری و کاهش خطر در مقابل تغییر اقلیم، نقش آلاینده‌های انسان در تغییر اقلیم از دیگر موضوعات این همایش است.

پرفسور ثبوتی با بیان اینکه این همایش علمی منطقه‌ای ۲۱ و ۲۲ آبان امسال با حضور اندیشمندان و نخبگان برجسته در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان برگزارمی شود، افزود: آگاهسازی شهروندان از عوارض و مشکلات پیش روی زمین ضروری است..

رییس پژوهشکده تغییر اقلیم و گرمایش زمین، بهره برداری‌های غیر اصولی و بی‌رویه از منابع کره زمین را عامل تشدید معضلات زیست محیطی عنوان کرد و افزود: گرم شدن کره زمین و تغییرات اقلیمی، آلودگی و کمبود شدید منابع آب و آلودگی هوا و خاک از جمله مهم‌ترین چالش‌هایی است که امروزه جهان با آن مواجه است.

وی در ادامه با اشاره به صدمات جبران ناپذیر نسل امروز به کره زمین تاکید کرد: تخریب، غارت و چپاول منابع موجود، زندگی نسل‌های بعدی را با خطر جدی روبرو خواهد کرد که توجه به این موضوع مهم بیش از گذشته ضرورت دارد.

وی در بخشی از سخنان خود خاطر نشان کرد: ایران نیز به لحاظ مسایل زیست محیطی در شرایط نامطلوبی قرار دارد و برای کاهش مخاطرات احتمالی باید برنامه ریزی دقیقی در این خصوص انجام شود.

پرفسور ثبوتی با اشاره به اینکه برخی کشورهای پیشرفته استفاده از انرژی‌های به اصطلاح پاک را مورد توجه قرار داده‌اند افزود: بهره گیری از این شیوه در کاهش آلاینده‌های محیط زیست بسیار اثر گذار است.

چهره علمی ماندگار ایران در ادامه با بیان اینکه استفاده از انرژی‌های پاک مستلزم سرمایه گذاری بهینه است، یادآورشد: تحقیقات علمی گسترده و به کارگیری تکنولوژی و نیروی انسانی متبحر لازمه تحقق این مهم است.

رییس پژوهشکده تغییر اقلیم و گرمایش زمین تاکید کرد: استفاده بی‌رویه از منابع محیط زیست در کشور زنگ خطر جدی است و توجه مردم و متولیان امر به این موضوع مهم بیش از گذشته ضرورت دارد.

پرفسور ثبوتی، در پایان با یادآوری آثار تخریبی زباله‌های الکترونیکی در عصر مدرنیته کنونی خاطرنشان کرد: رهاسازی و ماندگاری این زباله‌ها در محیط آثاری به مراتب نامطلوب به دنبال دارد و تفکیک و تبدیل آن به دیگر محصولات راهکاری مناسب برای رفع این معضل مهم است..

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز