خبرگزاری کار ایران

رئیس حوزه هنری استان البرز در استان زنجان:

گناهان زبانی، از مهم ترین آفات فرهنگی در جامعه هستند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۵۸۹

رئیس حوزه هنری استان البرز، گناهان زبانی را از مهم‌ترین آفات فرهنگی در جامعه دانست و گفت: یکی از فرامین قرآنی در جهت تعالی و رشد جامعه تذکر است.

رئیس حوزه هنری استان البرز، گفت: هنرمند باید فقط گناه زبان را آنچنان که هست نشان دهد آنگاه فطرت حقیقت جوی مخاطب خود پیام را تبدیل به ارزش کرده و بر وجود او خواهد نشست لذا وظیفه هنرمند مخالفت با عادی شدن گناه و نشان دادن هنرمندانه این امر قبیح است.

به گزارش ایلنا از زنجان، عبدالحمید قره داغی، رئیس حوزه هنری استان البرز، در زنجان اظهار کرد: نقش تذکر در فرایند فرهنگ‌سازی همچون نقش قطرات آب در ایجاد شکاف میان کوه است که با اصرار و استمرار به هدف خود می‌رسد.

وی تذکر را وظیفه‌ای همگانی دانست که از مسئولیت خطیر امر به معروف و نهی از منکر ناشی می‌شود، اظهار کرد: این امر خود به خود عزمی ملی ایجاد می‌کند و در مبارزه با آفات فرهنگی که از مهترین این آفات گناهان زبانی است، موثر خواهد بود.

این مقام مسئول به اهمیت زبان اشاره کرد و بیان داشت: اندیشمندان و عرفا معتقدند که انسان‌ها با زبان خود می‌اندیشند و بر اساس اندیشه خودآگاه و ناخودآگاه خود عمل می‌کنند به طوری که این عمل در عرصه عمومی جامعه مؤثر است.

وی با یادآوری اینکه تذکر یکی از راه‌های پیراستن زبان و روح از گناه و آفت است، افزود: این تذکر در ذات خود عزم ملی را در نهان دارد و باید به مطالبه‌ای عمومی تبدیل شود.

قره داغی با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره ‌های هنری و فرهنگی از جمله گناهان زبانی، ابراز داشت: این جشنواره قبل از توجه به محتوای آن همین که به موضوعی چون گناهان زبانی می‌پردازد خود یک شعار و تذکر است و در ایجاد این زمینه ارزشی کمک می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود هنر را زبان گویای لایه‌های پنهان ارزش‌ها عنوان کرد و گفت: هنرمندان همچون حس‌گر‌های حساس جامعه هستند که از ابزار هنر برای بیان و تذکر استفاده می‌کنند.

رئیس حوزه هنری استان البرز رسالت هنرمند را در هنرمند بودن او دانست و افزود: که این ویژگی لاجرم او را به آگاهی بخشی می‌کشاند و گناه را می‌نمایاند.

قره داغی با تاکید براینکه در حال حاضر گناهان زبانی که در جامعه به امری عادی تبدیل شده باید با زبان هنر برای مردم مهم و حساس جلوه کند، اظهار کرد: هنرمند باید فقط گناه زبان را آنچنان که هست نشان دهد آنگاه فطرت حقیقت جوی مخاطب خود پیام را تبدیل به ارزش کرده و بر وجود او خواهد نشست لذا وظیفه هنرمند مخالفت با عادی شدن گناه و نشان دادن هنرمندانه این امر قبیح است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود استفاده از اساتید رشته‌های مربوط به جشنواره و جلب همکاری از آن‌ها در قالب بخش ویژه‌ را یکی از راه‌های ارتقاء آثار دانست و گفت: ارائه توضیحات و آشنایی برای هنرمندان در خصوص موضوع جشنواره، تدوین استانداردهای محتوایی و فنی برای آثار و پافشاری بر آن‌ها در این زمینه و تبلیغات و جلب مشارکت بالای هنرمندان نیز در گسترش ابعاد جشنواره مؤثر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز