خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان:

مدعیان حقوق بشر بویی از انسانیت و حقوق بشر نبرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۰۲۳

این مشروطه‌طلبی با عنوان اختلاف‌افکنی بین علما، علما و مردم و تغییر افکار عمومی به نفع انگلیسی‌ها صورت می‌گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: جنایت‌های رژیم جعلی اسرائیل با چراغ سبز دولت‌های عربی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به ۱۱ مرداد سال ۲۸۸ هجری - شمسی اظهار کرد: این روز از روزهای مهم در حیات سیاسی انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه علما بعد از آغاز دوران غیبت کبری همواره پشتیبان اسلام بوده و از آن پاسداری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: یکی از حرکت‌های مطلوب علما مسئله ایجاد قانون و قانونگرایی با عنوان عدالتخانه در دوران قاجار بود.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه ایجاد مشروطیت در جامعه با اهداف انگلیسی هدف برخی از افراد جامعه بود، خاطرنشان کرد: این مشروطه‌طلبی با عنوان اختلاف‌افکنی بین علما، علما و مردم و تغییر افکار عمومی به نفع انگلیسی‌ها صورت می‌گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در زمان ایجاد مشروطیت در جامعه حتی برخی علما در سفارت انگلیس تجمع برگزار کردند، خاطرنشان کرد: آیت‌الله شیخ فضل‌الله نوری در قبال این مشروطه، مشروطه مشروعه را مطرح کرد که در این راه جان خویش را نیز فدا کرد.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۱۲ مرداد سال ۵۷ با عنوان روز انتخابات خبرگان ادامه داد: این روز مصداق میثاق ملی مردم محسوب می‌شود.

کشتار ۱۶۰ هزار نفر در هیروشیما و ناکازاکی حقوق بشر آمریکایی است

وی با اشاره به ۱۵ مرداد سال ۱۹۴۵ به عنوان سالروز بمباران شیمیایی هیروشیما و ناکازاکی خاطرنشان کرد: ۱۶۰ هزار انسان بیگناه در این بمباران شهید شدند.

خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه تبعات این بمباران هنوز در بین نسل‌های این جوامع ادامه دارد، یادآور شد: این بمباران توسط آمریکا به این مناطق صورت گرفت.

وی با انتقاد از حقوق بشر آمریکایی یادآور شد: حقوق بشر امریکایی موجب کشته شدن ۱۶۰ هزار نفر در هیروشیما و ناکازاکی شد.

خطیب جمعه زنجان با اشاره به اینکه همین مدعیان حقوق بشر امروز در غزه حمام خون راه انداخته‌اند، یادآور شد: مدیریت جهان در دست چند کشور محدود است که اعتقادی به بشر، حقوق بشر و انسانیت ندارند.

جنایت‌های رژیم جعلی اسرائیل با چراغ سبز دولت‌های عربی

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به یک هزار و ۵۰۰ نفر در نواز غزه، خاطرنشان کرد: این جنایت‌ها با حمایت‌های مستقیم آمریکا با عنوان دفاع رژیم جعلی اسرائیل از خود صورت می‌گیرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به تصویب بودجه‌های میلیاردی از سوی سنای آمریکا برای انسان کشی در نوار غزه خاطرنشان کرد: حمایت‌های مادی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیست غاصب موجب کشتار مردم بی‌دفاع غزه شده است.

وی بر ضرورت توجه به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری د‌ر خصوص برگزاری انتخابات در فلسطین تاکید کرد و گفت: آوارگان و مردم فلسطین باید آزادانه نوع حکومت خود را انتخاب کنند.

خطیب جمعه زنجان در پایان با محکومیت سکوت کشورهای عربی در قبال مردم غزه خاطرنشان کرد: نفرین به دولت‌های عربی که از حقوق بشر آمریکایی دفاع می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز