خبرگزاری کار ایران

با هدف ترویج فرهنگ نماز انجام شد؛

برگزاری نشست مشترک شرکت گاز، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه و خطوط لوله و مخابرات شمال‌غرب کشور

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۲۸۷

در راستای ترویج فرهنگ غنی نماز؛ با همکاری ستاد اقامه نماز استان؛ نشست مشترکی برگزار شد تا کارکنان و خانواده‌های شرکت گاز، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه و خطوط لوله و مخابرات شمال غرب کشور با «شیوه‌های دعوت و جذب فرزندان به نماز» آشناتر شوند.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری نماز را مهم‌ترین عامل حفظ ایمان، آرامش دهنده دل‌ها، غذای کامل روح بشریت و نه فقط مسلمانان، بهترین وسیله ارتباط با خدا، وسیله تکامل معنوی، سدی مستحکم در برابر گناهان و بهترین راه برای رسیدن به همه خوبی‌ها معرفی کرد.

به گزارش ایلنا از زنجان، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا صفایی بوشهری از اساتید اخلاق حوزه‌های علمیه در این نشست یکی از دغدغه‌های بهبود ارزشهای خانواده‌ها را جذب و ترغیب فرزندان به نماز عنوان کرد و گفت: خانواده‌ها باید تلاش کنند با مطالعه عمیق و بالا بردن سطح آگاهی خود بر پایه عمل، زمینه‌های لازم برای انتخاب آزادانه و از روی رغبت و علاقه فرزندان به نماز را فراهم آورند.

وی توجه کارکنان و خانواده‌ها را به سه اصل مهم خود‌شناسی، انسان‌شناسی و هستی‌شناسی جلب کرد و ابراز داشت: قبل از دعوت فرزندان به نماز، والدین باید خود با شناخت عمیق و انتخاب آگاهانه به فلسفه نماز بپردازند تا این عمل ارزشمند به صورت یک عادت در بین خود و فرزندان ترویج پیدا نکند.

حجت الاسلام و المسلمین صفایی بوشهری نماز را مهم‌ترین عامل حفظ ایمان، آرامش دهنده دل‌ها، غذای کامل روح بشریت و نه فقط مسلمانان، بهترین وسیله ارتباط با خدا، وسیله تکامل معنوی، سدی مستحکم در برابر گناهان و بهترین راه برای رسیدن به همه خوبی‌ها معرفی کرد.

وی فضاسازی معنوی، پاسخ به کنجکاوی‌های کودک، آموزش مستقیم، حضور در مجامع و محافل نماز، زیبا سازی نماز و تشویق را به عنوان روش‌های مؤثر در جذب کودک به نماز معرفی کرد و افزود: محبت و ایجاد انگیزش در مخاطب، توام بودن علم با عمل والدین، همراه کردن فرزندان با دوستان اهل نماز، بیان داستان‌های ارزشمند از عاملین و تارکین نماز و معرفی الگو‌ها و شخصیت‌های برجسته از دیگر راهکارهای موثر در دعوت فرزندان به نماز است.

این استاد اخلاق حوزه علمیه؛ تهاجم فرهنگی را به عنوان سخت‌ترین و مخرب‌ترین نوع تخریب فرهنگی که در حال حاضر دامن گیر جهان شده است عنوان کرد و گفت: اگر نقش نماز به معنای واقعی در زندگی ایفا شود و انسان به طور مستمر با مبدا و فطرت پاک خود ارتباط واقعی برقرار کند، جامعه شاهد هیچ نوع انحراف، طلاق، تنش خانوادگی و… نخواهد بود.

وی با قدردانی از برگزار کنندکان و کارکنان حاضر در این نشست؛ توجه و پیگیری والدین در شناخت و بالا بردن سطح آگاهی خود برای نشان دادن مسیر صحیح به فرزندان را اقدامی الزامی و ارزشمند در مسیر انجام رسالت خطیر تربیت فرزندان صالح، توصیف کرد.

رئیس شورای فرهنگی و مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان نیز با اشاره به اینکه قدم نهادن در مسیر فرهنگ، علاوه بر عزمی بر خاسته از تعهد و ایثار، قدم‌هایی محکم و استوار، بصیرتی دین مدار و پرعیار می‌طلبد گفت: تلاش مدیران و مسئولان در مسیر رشد و توسعه فرهنگی، بستر ساز تعمیق و گسترش فرهنگ ناب اسلامی است.

مهندس عسگریان به اجرای شیوه نامه‌های متنوع فرهنگی - آموزشی برای کارکنان؛ اشاره کرد و افزود: اختصاص ۲۰ دقیقه زمان برای برگزاری نماز جماعت و توجه ویژه به برگزاری نماز اول وقت، برگزاری جلسات قرآنی و تلاوت یک صفحه از قرآن کریم ما بین نماز ظهر و عصر، برگزاری دوره‌های آموزشی احکام و ارتباط با نماز و سبک زندگی توسط امامان جماعت و فراهم کردن شرایط لازم برای برگزاری کلاسهای روخوانی و روانخوانی با حضور اساتید مجرب و غبار روبی و عطر افشانی نماز خانه شرکت گاز استان زنجان به همت بانوان شاغل در روزهای پایانی ماه شعبان و دهه تکریم مساجد از جمله اقدمات فرهنگی شورای فرهنگی شرکت گاز استان زنجان است.

وی با تأکید بر فراهم آوردن زمینه و بستر مناسب برای حضور کارکنان در نماز جماعت، عنوان داشت: با تجهیز ساختمان مرکزی و ساختمان شماره ۲ شرکت گاز استان و ادارات گاز شهرستان‌ها به محل مناسب برای برگزاری نماز، حضور مستمر امامان جماعت در طول هفته جهت اقامه نماز جماعت، برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی براساس مناسبتهای مختلف در طول سال، حضور فعال کارکنان، همسران و فرزندان کارکنان در مسابقات سراسری قرآن و نهج البلاغه شرکت ملی گاز ایران و برگزاری اردوی فرهنگی یک روزه دانش آموزی در صدد فراهم آوردن بستری مناسب برای ترویج فرهنگ نماز و نماز خوانی بوده‌ایم.

وی در پایان عشق و علاقه خادمین نماز به نماز و ترویج آن را قابل تقدیر و اقدامی ارزشمند دانست و ابراز داشت: تمام تلاش خود را در برپایی هر چه با شکوه‌تر نماز و بالا بردن سطح آگاهی و شناخت کارکنان از فرهنگ غنی نماز؛ به کار می‌بریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز