خبرگزاری کار ایران

در دومین جلسه گروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان عنوان شد؛

اهتمام آموزش و پرورش مناطق و نواحی در ریشه کنی بیسوادی

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۹۵۴

معاون سواد آموزی استان گفت: برای آموزش بی‌سوادان مشوق‌های نقدی و غیر نقدی برای آموزش‌دهنده‌ها و بی‌سوادان منظور شده است.

معاون سواد آموزی استان زنجان گفت: کودکان و نوجوانان کار، کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست و کودکان و نوجوانان معلول جسمی که اسامی و نشانی ۴۲۲ نفر از این سه گروه در اختیار مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان قرار گرفته که باید نسبت به پالایش و ثبت نام آن‌ها اقدام شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، مرتضی تمجیدی مدیر کل آموزش و پرورش با شرکت در دومین جلسه گروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان از عملکرد گروه بهبود کیفیت سواد آموزی استان و شهرستان‌ها تشکر و قدردانی کرده و خاطر نشان کرد: آنچه که موجب می‌شود ما مشکلات کمی در بهبود کیفیت سواد آموزی داشته باشیم مواردی از قبیل در اختیار داشتن داده‌های بهتر، تحلیل درست و نگرش واقع بینانه نسبت به مسائل سواد آموزی و… است و در این راستا باید مشخص شود که برای ریشه کنی بی‌سوادی از چه اهرمی باید استفاده کنیم، اهرم تشویق یا اهرم اجبار. علاوه بر همه این موارد کمیته تحقیق و پژوهش می‌تواند با انجام یک موضوع تحقیقی در زمینه راهکارهای ریشه کنی بی‌سوادی کمک‌هایی را در این زمینه انجام دهد.

در ادامه غفار سرداری معاون سواد آموزی استان دو اولویت اساسی را در زمینه ریشه کنی بی‌سوادی در سال جاری مورد تاکید قرار داده افزود: اولویت اول طرح آموزش اولیاء بی‌سواد و اولویت دوم، طرح آموزش بی‌سوادان گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال است که بر اساس شیوه نامه تدوین شده افراد بی‌سواد این گروه سنی به سه بخش تقسیم شده‌اند؛ کودکان و نوجوانان کار، کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بد سرپرست و کودکان و نوجوانان معلول جسمی که اسامی و نشانی ۴۲۲ نفر از این سه گروه در اختیار مناطق و نواحی آموزش و پرورش استان قرار گرفته که باید نسبت به پالایش و ثبت نام آن‌ها اقدام شود.

سرداری اضافه کرد برای آموزش این گروه سنی مشوق‌های نقدی و غیر نقدی برای آموزش دهنده‌ها و خود بیسوادان منظور شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز