خبرگزاری کار ایران

امام جماعت مسجد جامع زنجان:

اعتقاد به خدا و معاد ناشی از ایمان و باور افراد است

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۵۰۷

انسان اگر به معارف دست یابد، در عرصه زندگی اجتماعی از استحکام برخوردار می‌شود.

امام جماعت مسجد جامع زنجان گفت: دادن حکمت به فردی از سوی خداوند متعال یعنی مجموعه معارفی که انسان را محکم می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت‌الله سید محمد حسینی در پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهارداشت: خداوند متعال به هر کس که بخواهد حکمت عطا می‌کند.

آیت‌الله حسینی, با بیان اینکه هر فردی که دارای حکمت است، خیر کثیر از سوی خداوند متعال به وی ارزانی می‌شود، خاطرنشان کرد: مراد از حکمت در لغت عرب یعنی انسان از کارهای بد اجتناب کند.

برای فهم آیات الهی باید از قرآن مدد جست

امام جماعت مسجد جامع زنجان, در ادامه با بیان اینکه برای فهم آیات الهی باید از قرآن مدد جست، افزود: برای فهم قرآن در مرحله بعد باید از دیدگاه‌های اهل عترت استفاده کرد.

آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه حکمت وجود انسان را کنترل می‌کند، ادامه داد: دادن حکمت به فردی از سوی خداوند متعال یعنی مجموعه معارفی که انسان را محکم می‌کند.

امام جماعت مسجد جامع زنجان، فکر انسان را همچون جسم نیازمند غذا عنوان کرد و گفت: غذای فکری مناسب موجب می‌شود تا انسان افکار خود را بتواند تجلی دهد.

وی با بیان اینکه اگر افکار انسان محکم و استوار باشد، انسان در عرصه‌های مختلف زندگی موفقیت‌های لازم را کسب می‌کند، یادآور شد: انسان اگر به معارف دست یابد، در عرصه زندگی اجتماعی از استحکام برخوردار می‌شود.

امام جماعت مسجد جامع زنجان در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه افراد مومن دارای باورهای درست و محکمی هستند، ادامه داد: کمال معرفت این است که انسان به مرحله باور دست یابد.

اعتقاد به خدا و معاد ناشی از ایمان و باور افراد است

وی حوزه اعتقاد به خدا و معاد را ناشی از ایمان و باور افراد عنوان کرد و گفت: دریافت عمقی دین موجب محکم شدن ایمان و باور افراد می‌شود.

آیت‌الله حسینی با اشاره به خصلت‌هایی که از طریق ایمان در انسان ایجاد می‌شود، افزود: نخستین خصلت این است که انسان از مشکلات نترسیده و راه حل برای برون رفت از مشکلات خود پیدا می‌کند.

وی دومین خصلت انسان مومن را برنامه‌ریزی در خصوص زندگی خود دانست و بیان داشت: انسان در زندگی فردی و اجتماعی دارای برنامه مشخص می‌شود.

امام جماعت مسجد جامع زنجان در ادامه بر ضرورت توجه به حق‌الله و حق‌الناس تاکید کرد و گفت: ‌ توجه به این دو مسئله موجب می‌شود انسان در زندگی فردی و اجتماعی دارای الگو باشد.

این استاد حوزه ادامه داد: اگرایمان در انسان به نحو مطلوبی برقرار شود، خصلت‌های بسیار زیبایی در وی ایجاد می‌شود.

آیت‌الله حسینی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود ازدواج را سنت پیامبر گرامی اسلام دانست و افزود: ‌ تن دادن به ازدواج موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

وی با بیان اینکه راه طبیعی ازدواج عمل به سنت پیامبر گرامی اسلام است، خاطرنشان کرد: ‌ مصالحی که در ازدواج وجود دارد شامل حال فرد شده و انسان را از بسیاری از گناهان دور می‌کند.

امام جماعت مسجد جامع زنجان در پایان با اشاره به اینکه ازدواج سالم مشکلات جوانان را حل می‌کند، تصریح کرد: از دیدگاه پیامبر گرامی اسلام هر کس ازدواج کند نیمی از دین خود را حفظ کرده و در نیم دیگر خداوند به وی کمک می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز