خبرگزاری کار ایران

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان:

توزیع زکات فطره بین نیازمندان در اسرع وقت

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۱۶۷

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان از توزیع زکات فطره بین نیازمندان در اسرع وقت خبر داد.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان، گفت: بهره‌مندی بیشتر اقشار نیازمند و همچنین توزیع سریع مبالغ از دیگر اهداف این نوع توزیع است.

به گزارش ایلنا از زنجان، ذبیح‌الله غفاری امروز با اعلام این خبر اظهار کرد: امسال نیز طبق سنوات گذشته زکات فطره مردم مومن ماهنشان در شهرستان انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه با هماهنگی‌های انجام شده امسال زکات فطره در همه مساجد شهرستان ماهنشان که نماز عید فطر در آن‌ها اقامه می‌شود، جمع‌آوری خواهد شد، بیان کرد: همچنین در مصلی‌های برگزاری نماز جمعه و معابر نیز دبیرخانه شورای زکات شهرستان با برپایی پایگاه‌هایی نسبت به جمع‌آوری زکات فطره اقدام خواهد کرد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان ماهنشان در ادامه با اشاره به نحوه توزیع زکات فطره در بین نیازمندان افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده امسال زکات فطره جمع‌آوری شده از محل مساجد در‌‌ همان روز بین نیازمندان شناسایی شده توسط معتمدین محل، هیئت امنا و همچنین موسسات خیریه، کمیته امداد و بهزیستی توزیع می‌شود.

این مسئول همچنین به توزیع سریع زکات فطره جمع‌آوری شده در پایگاه‌های دایر شده در معابر و مصلی‌های برگزاری نماز جمعه اشاره داشت و گفت: این مبالغ نیز به ترتیب سال قبل در بین مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و نیازمندان شناسایی شده توسط موسسات خیریه توزیع خواهد شد.

غفاری با اشاره به اینکه هدف از توزیع اینگونه زکات فطره پوشش منطقه‌ای بیشتر نیازمندان است، اضافه کرد: بهره‌مندی بیشتر اقشار نیازمند و همچنین توزیع سریع مبالغ از دیگر اهداف این نوع توزیع است.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از میزان زکات جمع‌آوری شده در شهرستان طی سال جاری بیان کرد: در سه ماهه نخست امسال ۳ میلیارد و ۱۸۱ میلیون ریال زکات در شهرستان ماهنشان جمع آوری شده است.

مدیر کمیته امداد شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه این مبلغ زکات از روستاهای مشمول زکات این شهرستان جمع‌آوری شده است، اظهار داشت: نقش تبلیغ روحانیون و سخنرانی‌هایی که روحانیون اعزامی در روستا‌ها انجام می‌دهند، در افزایش مبلغ زکات تاثیرگذار است.

این مسئول با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی نیز در شهرستان ماهنشان نسبت به تبلیغ و ترویج فرهنگ پرداخت زکات اقدامات ویژه‌ای را انجام داده است، تصریح کرد: طی سه ماهه نخست امسال جلسات توجیهی متعددی با مودیان زکات و همچنین کشاورزان عمده‌کار برگزار شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در این جلسات در خصوص آثار و نتایج مثبت پرداخت زکات در جامعه مباحثمربوط مطرح و حاضران نسبت به این امر توجیه شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز