خبرگزاری کار ایران

با حضور فرماندار زنجان؛

جلسه علنی شورای شهر زنجان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۷۲۰

با همکاری، همیاری و همدلی مجموعه مدیران استان می توان نسبت به کاهش معضلات اقدامات مطلوب داشت.

فرماندار زنجان گفت: سیر تحول برنامه‌ریزی‌های شهری کشور و استان‌ها می‌تواند در بررسی، آسیب‌شناسی و رفع معضلات شهر نشینی حائز اهمیت باشد.

به گزارش خبرنگا رایلنا از زنجان، جلسه علنی شورای شهر زنجان امروز سه شنبه(۲۴تیر) با اولین حضور فرماندار زنجان برگزار شد.

مجید فرخی در این جلسه با اشاره به ساخت وسازهای غیر مجازو اخذ عوارض وجرایم شهرداری از شهروندان، تاکید کرد: علت اصلی این ساخت وساز‌ها غیر مجاز و اقدامات منجر به تخلف درزنجان باید ریشه یابی شود.

فرخی با بیان اینکه با بررسی و آسیب‌شناسی در این زمینه می‌توان شاهد کاهش بخشی از این مشکلات برای ساکنین شهر‌ها شد، گفت: نابسامانی وساخت وسازهای غیر مجاز همه دستگاههای اجرایی استان را درگیر معضلات اجتماعی می‌کند.

فرخی اصلیترین مسئله را در این راستا در برنامه ریزی‌های شهری دانست و گفت: سیر تحول برنامه ریزی‌های شهری کشور واستان می‌تواند در بررسی، آسیب‌شناسی ورفع این معضلات حائز اهمیت باشد.

فرماندار زنجان در بخشی از سخنان خود رسیدگی به مسئله تخلفات ساختمانی و نابسامانی و بررسی این معضلات را بدون توجه به نظام برنامه ریزی شهری در کشور را ناممکن عنوان کرد وگفت: این مسائل و مشکلات از سال‌های قبل شروع و با روند رشد شهر نشینی به امروز رسیده است.

وی اجرایی شدن قوانین و راه اندازی شورای‌های شهری را در زمینه سپردن مدیرت امور شهری به آن‌ها را از جمله ویژگی اصلی و اساسی در این راستا برشمرد و گفت: نا‌کار آمدی اجرای برخی طرح‌ها در جوامع روستای و شهری در سال‌های اخیر باعثتوسعه نا‌متوازن، آلودگی، عدم کنترل کیفیت زندگی شده است.

فرماندار زنجان در ادامه مدیریت مطلوب را در راستای حل معضلات شهری مهم ارزیابی کرد و گفت: شورا‌های اسلامی دارای نقش اساسی در این زمینه هستند.

فرخی همچنین اقدامات را در شهرسازی امروز متضاد با اجرای طرح جامع شهری عنوان کرد وگفت: می‌توان از طریق دستگاههای اجرایی ومصوبات شورای شهر در بالا رفتن جرائم خرد و معضلات اجتماعی اقدامات مطلوب داشت.

فرماندار زنجان در پایان بررسی چالش‌ها ومعضلات و احضاء وبه کا رگیری اقدامات موثر را برای داشتن شهری زیبا، آرام ومطمئن با رعایت استاندارهای مناسب برای ایجاد وگسترش شهر‌ها را دارای اهمیت اساسی در این راستا دانست و گفت: با همکاری و همیاری و همدلی مجموعه مدیران استان می‌توان نسبت به کاهش معضلات اقدامات مطلوب داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز