خبرگزاری کار ایران

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهنشان افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۶۸۱

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهنشان عصر دیروز(۲۳ تیر) با حضور امام جمعه و فرماندار شهرستان ماهنشان افتتاح شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: از این پس سهم اعتبارات فرهنگی به این شهرستان اختصاص می‌یابد.

به گزارشی ایلنا از زنجان، منصور محمدپور فرماندار، شهرستان ماهنشان در مراسم افتتاح اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه شهرستان ماهنشان از مشارکت سیاسی بالایی برخورداراست، اظهار کرد: نبود اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در این شهرستان یکی از دلایل پایین بودن مشارکت اجتماعی و فرهنگی این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان ماهنشان در انتخابات سال ۹۰ و خرداد سال ۹۲ مشارکت چشمگیری داشتند، افزود: راه اندازی انجمن‌های فرهنگی و هنری و مشارکت و بهره گیری مردم این انجمن‌ها زمینه لازم برای ارتقاء مشارکت اجتماعی مردم این شهرستان را به همراه دارد.

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به راه اندازی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان ماهنشان افزود: از این پس سهم اعتبارات فرهنگی به این شهرستان اختصاص می‌یابد.

ناصر مقدم با بیان اینکه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی با اهدافی ایجاد می‌شود، گفت: اعتلای اخلاق اسلامی در جامعه از طریق گسترش هنرهای مرتبط یکی از این اهداف است.

وی با اشاره به راه اندازی انجمن‌های فرهنگی و هنری در این شهرستان یادآور شد: با ایجاد این مراکز استعدادهای فرهنگی، هنری و قرآنی جوانان شناسایی و تقویت می‌شود.

این مقام مسئول خواستار همکاری و مساعدت دستگاه‌های اجرایی این شهرستان با اداره نوپای فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهنشان شد.

امام جمعه این شهرستان در مراسم معارفه سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهنشان به دغدغه‌های فرهنگی در کشور اشاره کرد و اظهار کرد: توجه به مطالعات فرهنگی که آمیزه‌ای از روان‌شناسی اجتماعی، جامعه‌شناسی و مردم‌شناسی است می‌تواند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه را حل کند.

حجت الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور به ابعاد فرهنگ با عنوان فرهنگ واقعی و فرهنگ آرمانی اشاره کرد و افزود: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مباحثفرهنگی به قدری کامل و جامع است که برای حرکت روبه جلو در فرهنگ باید به آن توسل جست.

وی از نبود ذخیره دانشی متناسب با فرهنگ آرمانی در جامعه انتقاد کرد و گفت: نگاهی که به دین داشتیم نگاه عادلانه‌ای نبود.

امام جمعه شهرستان ماهنشان با اشاره به اینکه تغییر در فرهنگ واقعی تدریجی است، تصریح کرد: در زمینه تاکید بر اهل بیت(ع) که از اولویت‌های فرهنگی در کشور است، بیش از گذشته باید توجه شود.

در ادامه سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهنشان نیز در سخنانی به تعریف فرهنگ اشاره کرد و افزود: برای توسعه و پیشرفت کشور نیازمند زیرساخت‌های فرهنگی هستیم.

محسن بهاری با یادآوری اینکه زندگی بشر با فرهنگ عجین شده است، ادامه داد: بشر از طریق فرهنگ متعالی می‌شود.

در پایان این مراسم محسن بهاری به عنوان سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ماهنشان منصوب شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز