خبرگزاری کار ایران

توسط دبیران صاحب نظر استان زنجان انجام گرفت؛

اعتبار بخشی کتاب جدیدالتالیف نگارش و انشای پایه هشتم

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۳۱۱

معاون پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: پس از اعتبار بخشی کتاب جدیدالتالیف ریاضی پایه هشتم در اواسط خرداد ماه، اعتبار بخشی کتاب جدیدالتالیف نگارش و انشای پایه هشتم نیز توسط دبیران صاحب نظر، اساتید دانشگاه فرهنگیان و کارشناسان استان انجام گرفت.

معاون پژوهشی اداره کل آموزش وپرورش استان زنجان گفت: رویکرد اصلی اداره کل، شناسایی و رصد ظرفیت‌ها، توانمندی و پتانسیل‌های استانی در ابعاد فرهنگی، دینی، تاریخی، اقتصادی، صنعتی، علمی و کشاورزی است تا در قالب استاندادهای یادگیری، به عنوان بخشی از محتوای اقلیمی، استانی، منطقه‌ای و بومی برنامه‌های درسی و آموزشی رسمی قرار گیرد.

به گزارش ایلنا از زنجان، سیّد محمود سیفی نیا معاون پژوهش وبرنامه ریزی منابع انسانی اداره کل ازاجرای پروژهٔ اعتبار بخشی کتاب درسی جدیدالتألیف حوزه یادگیری نگارش و انشای پایهٔ هشتم دوره اول متوسطه توسط دبیران صاحب نظر استان زنجان خبرداد.

سیفی نیا با اعلام این مطلب افزود: درراستای همسویی بااسناد بالادستی و با الهام از اطلس آموزشی، نقشه جامع علمی کشور و سایر اسناد تحول بنیادین آموزش وپرورش و باهدف تولید محتوای کتاب‌های درسی مطابق با الگوی برنامه درسی ملی، کتاب درسی جدیدالتألیف حوزه یادگیری نگارش و انشای پایهٔ هشتم دوره اول متوسطه توسط دبیران صاحب نظر رشته ادبیات، اساتید دانشگاه فرهنگیان، کار‌شناسان ودبیران صاحبنظر بومی استان زنجان اعتبار بخشی شد.

وی با اشاره به مدت زمان صرف شده توسط کارگروه اعتبار بخشی کتب گفت: برای انجام این پروژه، کارگروه ویژهٔ اعتبار بخشیمتشکل ازمسئولین وکار‌شناسان برنامه ریزی آموزشی ودرسی استان درتاریخ ۱۳/۳ / ۹۳، تشکیل شد.

کارگروه، فرایند بررسی رااز تاریخ ۱۴/۳ / ۹۳ شروع و پس از تلاش‌های شبانه روزی درپایان خرداد پروژه رابه پایان رساندند. در این کارگروه؛ عناصر اصلی محتوای دروس کتاب درسی جدیدالتألیف نگارش و انشای پایهٔ هشتم دوره اول متوسطه چاپ ۹۳(شامل: متن‌ها، تصاویر، فعالیت‌ها وتمرین‌ها) بر اساس معیارهای استاندارد الگوی تولید محتوا مورد بررسی تخصصی قرار گرفت و ضمن تطبیق پیش نویس محتوای تولید شده با اصول و معیارهای استاندارد سازماندهی محتوا، اشکالات و نقایص آن شناسایی گردید، سپس پیشنهادات اصلاحی جهت غنی سازی و تکمیل محتوای آن در قالب فرمت استاندارد علمی جمع بندی و به سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ارسال شد.

سیفی نیا پیگیری تحولات مربوط به آموزش و پرورش و انطباق برنامه و فعالیت استان، خصوصا «تحولات برنامه‌های درسی در جهت همسو سازی با برنامه درسی ملی را از مهم‌ترین اولویت‌های اداره کل دانسته واز سوی دیگر واگذاری اعتبار بخشی برنامه‌های درسی جدید به استان را نشانهٔ ظرفیت علمی - مهارتی و توانمندی و شایستگی معلمان استان ذکر کرد و آن را افتخار بزرگی برای آموزش و پرورش استان برشمرد. وی در ادامه از کلیهٔ اعضای کار گروه اعتبار بخشی نگارش و انشا به خاطر ‌‌نهایت دقت در بررسی و صرف وقت شبانه روزی حتی در ایام تعطیل، تشکر کرد.

در پایان سیفی نیا از کلیه نخبگان، معلمان، صاحبنظران دانشگاه ها - مراکز علمی، پژوهشی و اندیشمندان حوزه‌های علمیه وکار‌شناسان دستگاه‌های اجرائی استان دعوت کرد تا تجارب ارزشمند، نظرات و پیشنهادات اصلاحی خود را جهت غنی‌تر سازی محتوای برنامه‌های درسی وآموزشی وپرورشی در اختیار کار‌شناسان وبرنامه‌ریزان آموزشی استان قرار دهند.

معاون پژوهشی اداره کل تأکید کرد: رویکرد اصلی اداره کل، شناسایی و رصد ظرفیت‌ها، توانمندی و پتانسیل‌های استانی در ابعاد فرهنگی، دینی، تاریخی، اقتصادی، صنعتی، علمی و کشاورزی است تا در قالب استاندادهای یادگیری، به عنوان بخشی از محتوای اقلیمی، استانی، منطقه‌ای و بومی برنامه‌های درسی و آموزشی رسمی قرار گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز