خبرگزاری کار ایران

دوازدهمین اثر تورج عقدایی؛

کتاب «روان شناسی کمال در مثنوی» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۲۷۷

کتاب «روان شناسی کمال» به تألیف دکتر تورج عقدایی، عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان و مدیر گروه زبان و ادبیات فارسی این دانشگاه توسط انتشارات دستان منتشر شد.

دوازدهمین اثر تورج عقدایی کتاب «روان‌شناسی کمال در مثنوی» منتشر شد.

به گزارش ایلنا از زنجان، دکتر تورج عقدایی با بیان اینکه این کتاب در چهار فصل – نظریه‌های شخصیت، انسان‌شناسی و کمال در مثنوی، موانع خودسازی و تحقق خویشتن خویش و در راه تهذیب نفس - و ۲۵۳ صفحه تألیف و منتشر شده است.

عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان در خصوص کتاب «روان‌شناسی کمال» گفت: مثنوی سرگذشت تأمل بر انگیز انسانی است که در اثر وابستگی‌های بسیارش به مظاهر زندگی بی‌معنا، نه تنها هویت انسانی خویش را از یاد برده، بلکه راه بازگشت به «خود» را هم فراموش کرده است.

وی اضافه کرد: مشاهده این انسان درمانده و سرگردان مولانا را بر آن داشته است که چونان پیری راه‌دان و طبیب روحانی علّت‌های درون، به هدایت و درمان او برخیزد. مطالعه اندیشه‌های نجات بخش این عارفِ دل آگاه و بی‌بدیل، نشان می‌دهد که او قرن‌ها پیش از روان‌شناسان کمال کوشیده است با شناخت عمیقی که از انسان به دست آورده، راه رهایی او را هموار کند و این غریق را از گرداب هایل از خود بیگانگی‌ها به ساحل امن «خودبودن» برساند.

عقدایی ادامه داد: در این کتاب اندیشه‌های مولانا در باب شخصیت و سلامت نفس انسانی، با نظریهٔ هفت روان‌شناس بنام جهان از جمله یونگ، فروید و فرم سنجیده شده است.

مؤلف کتاب اضافه کرد: در این کتاب مولانا به دلیل سلطه‌اش بر اندیشه‌های عرفانی، بهتر از هر روان‌شناسی، به تحلیل ویژگی‌های روان آدمی توفیق یافته است امّا مثل سایر روان‌شناسان، این دستاورد‌ها را که در جای جای مثنوی دیده می‌شود، به نظریه تبدیل نکرده است.

کتاب روان‌شناسی کمال دوازدهمین اثر دکتر تورج عقدایی است. عقدایی دانشیار گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز