خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بهزیستی استان زنجان:

الویت اصلی سازمان بهزیستی توانمندسازی پایدار مددجویان است

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۴۲۲

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: توانمند‌سازی فراگیر و پایدار، ترویج مشارکت مردمی، تامین آینده فرزندان، گسترش توانمندی مبتنی بر خانواده و توجه به مددکاری به عنوان سرمایه انسانی و ولایتمدار از رویکردهای برنامه‌های هفته بهزیستی است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: ۵ هزار نفر از خدمات بهزیستی به صورت مستمر بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مرتضی مکاریان، مدیرکل بهزیستی استان زنجان، امروزشنبه(۲۱ تیر) در مصاحبهٔ خبری با خبرنگاران اظهار داشت: امسال از(۲۱ تا ۲۷ تیر) به عنوان هفته بهزیستی با شعار «هر زمان از زندگی، بهزیستی» نام گذاری شده است.

مکاریان با بیان اهمیت برنامه‌های ستاد اجرایی هفته بهزیستی با تشریح برنامه‌های هفته بهزیستی در زنجان گفت: توانمندسازی پایدار از اولویت‌های اصلی سازمان بهزیستی است.

مکاریان در این خصوص ادامه داد: توانمند‌سازی فراگیر و پایدار، ترویج مشارکت مردمی، تامین آینده فرزندان، گسترش توانمندی مبتنی بر خانواده و توجه به مددکاری به عنوان سرمایه انسانی و ولایتمدار از رویکردهای برنامه‌های هفته بهزیستی است.

این مقام مسئول در استان زنجان، تعداد مراکز روانی غیردولتی استان را ۱۲ مرکز اعلام کرد و افزود: در این مراکز ۴۸۷ معلول، سالمند، بیمار روانی و کم توان ذهنی خدمات‌رسانی انجام می‌شود.

مکاریان تعداد معلولان استان زنجان را ۱۶ هزار و ۶۶۰ نفر عنوان کرد و ادامه داد: ۵ هزار نفر از خدمات بهزیستی به صورت مستمر بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: در ۹ ماه سال جاری ۸۰۰ نفر به چرخه خدمات بهزیستی استان زنجان اضافه می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۲۰۸ معلول در منزل از مراقبت‌های سیار این سازمان بهره‌مند می‌شوند، افزود: ۲۸۰ معلول دانشجو نیز هزینه دانشجویی دریافت می‌کنند.

مکاریان با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۱۹ واحد در استان زنجان احداثشده است، افزود: مابقی نیز در استان ساخته و در اختیار افراد زیرپوشش قرار می‌گیرد.

بهزیستی نوین به دنبال بهره گیری از مشارکت خیرین است

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین در این زمینه گفت: بهزیستی نوین به دنبال بهره گیری از مشارکت خیرین است.

مکاریان به بهره برداری از پایگاه‌های سلامت اجتماعی در این هفته اشاره کرد و افزود: نشست با سازمان‌های مردم نهاد، انجمن‌ها و اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم و اجرای جشن گلریزان در شهرستان ابهر دیگر برنامه‌های هفته بهزیستی در استان زنجان است.

وی حضور کارکنان بهزیستی در مزار شهدا، افتتاح طرح دانشگاه ویژه بهزیستی و اجرای طرح ضیافت به مناسبت ماه مبارک رمضانرا از جمله برنامه‌های سازمان بهزیستی در این هفته عنوان کرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان، در بخشی از سخنان خود به رویکردهای بهزیستی در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۲ رویکرد برای بهزیستی نوین در نظر گرفته شده است که در استان زنجان نیز اجرایی می‌شود.
.
به گفته مکاریان، افزایش سرمایه اجتماعی بهزیستی، افزایش مشارکت‌های مردمی با استفاده از ساز و کارهای جدید و استفاده از نظام‌های سنتی وقف، تجدید نظر در جایگاه بهزیستی در بدنه دولت، خانواده محوری به جای مرکز محوری، شناسایی آسیب‌های احتماعی نوپدید، توانمندسازی علمی و پویا در اشکال جدید مبتنی بر نظام مدیریت جدید، اصلاح و بازنگری در روش‌ها و فرایند‌ها و توجه به ظرفیت رسانه‌ها از رویکردهای بهزیستی در این طرح است.

دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان و دیدار با استاندار زنجان از دیگر برنامه‌های اولین روز هفته بهزیستی دراستان زنجان بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز