خبرگزاری کار ایران

معاون عمرانی استاندار زنجان تاکید کرد:

شهرداری‌ها متولی اصلی مناسب سازی فضای شهری برای معلولان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۶۴۱

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: شهرداری‌ها متولی اصلی مناسب سازی فضای شهری برای معلولان، جانبازان، سالمندان و خردسالان هستند.

معاون عمرانی استاندار زنجان، گفت: شهرداری نباید به ساختمان یا فضایی که فاقد هر یک از استاندارد‌ها و شاخص‌های تعریف شده است، مجوز بهره برداری صادر کند.

به گزارش ایلنا از زنجان، جواد رحمتی در جلسه کارگروه مناسب سازی فضای شهری استان زنجان، افزود: یکی از دلایل مظلومیت و نبود تحولی خاص در بخش مناسب سازی فضای شهری با وجود گذشت سالهای بسیاری از پیروزی انقلاب اسلامی، فقدان عملکرد مناسب دستگاه‌های متولی است.

وی یادآورشد: متولی تمامی ساخت و ساز‌ها و نظارت بر استاندارد بودن آن‌ها در فضای شهری شهرداری است و باید علت عدم اجرای مناسب قوانین را از آن جویا شد.

رحمتی اظهار کرد: شهرداری از صدور مجوز ساخت هر بنایی تا زمان بهره برداری از آن باید بر اجرای تمام الزامات قانونی نظارت کرده و بدون ملاحظه از وقوع تخلف جلوگیری کند.

معاون عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه مناسب سازی معابر، فضاهای عمومی و وسایط حمل و نقل شهری و همگانی از وظایف شهرداری هاست، گفت: شهرداری نباید به ساختمان یا فضایی که فاقد هر یک از استاندارد‌ها و شاخص‌های تعریف شده است، مجوز بهره برداری صادر کند.

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که تمامی متولیان و مسوولان در مقام سخنرانی نشسته‌اند و دست به کار نمی‌شوند، نمی‌توان انتظار ایجاد تحولی را داشت.

رحمتی ادامه داد: تا زمانی که افراد و مسوولان خود با معضلی مواجه نشده و به مشکلی برخورد نکرده‌اند از درد و زحمت مردم مطلع نیستند.

معاون عمرانی استاندار زنجان گفت: هم اکنون نیز در اجرای پروژه‌های عمرانی، شهرداری استاندارد‌ها و شاخص‌ها را رعایت نمی‌کند.

وی تاکید کرد: هم اکنون در فضای شهری زنجان هیچ بخشی منطبق با معیار‌ها و استاندارد‌ها نبوده و هیچ یک از تعهدات قانونی عملیاتی نشده است.

رحمتی تصریح کرد: به نظر باید در زمینه اجرای قانون مناسب سازی فضای شهر، یقه مسوولان را گرفت و آن‌ها را بابت عدم اجرای دستورات مواخذه کرد تا به این طریق برنامه‌ها به درستی اجرا شوند.

معاون عمرانی استاندار زنجان در پایان از استاندارد نبودن وسایط حمل و نقل عمومی در سطح کشور خبر داد و بر لزوم برنامه ریزی برای اجرای بخشی از طرح‌های مناسب سازی شهری در کوتاه مدت تاکید کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز