خبرگزاری کار ایران

یک استاد برجسته قرآن در زنجان:

نباید از قرآن برای رسیدن به اهداف مادی استفاده کرد

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۶۲۸

یک استاد و قاری برجسته قرآن استان زنجان گفت: نباید قرآن را ابزاری برای رسیدن به اهداف مادی قرار داد.

یک استاد و قاری برجسته قرآن استان زنجان گفت: تربیت نزدیک به ۵۰۰۰ قاری به طور مستقیم و غیر مستقیم از ثمرات بیش از نیم قرن زندگی پربرکت این استاد بزرگوار بود.

به گزارش ایلنا از زنجان، مجید نوری امروز با اعلام این مطلب افزود: تقریباً از سن ۵ سالگی با قرآن آشنا شدم و تلاوت‌های استاد عبدالباسط تاثیر فوق العاده ای در جذب بنده به قرآن داشته است.

وی با بیان اینکه در هشت سالگی در مکتب مسجد امیرالمومنین(ع) فرودگاه زنجان به مکتب می‌رفته و در دوره های آموزش روخوانی شرکت می کرده تصریح کرد: با لطف و نظر خدا وارد عرصه برنامه های قرآنی شده و اگر نظر و توجه خدا نبود هرگز به چنین جایگاهی نمی رسیدم.

نوری با اشاره به اینکه تلاوت خوش قرآن توسط عبدالباسط تاثیر مهمی در زندگی وی داشته است، اظهار داشت: تلاوت های این استاد برجسته جامعه قرآنی دنیا تاثیر فوق العاده ای روی مخاطب دارد و در جذب مردم به قرآن بسیار تاثیرگذار است.

این استاد برجسته قرآن کشور با بیان اینکه افراد زیادی در زندگی قرآنی وی تاثیر داشتند گفت: در کلاس‌های ترجمه و تفسیر حجت الاسلام والمسلمین سید طاهر علوی و تجوید استاد ایزدی در دوران نوجوانی شرکت می کردم و در ادامه استاد مجتبی صفی لو بنده را جهت ادامه برنامه های قرآنی به استاد مرحوم کفعمی معرفی کردند و اولین دوره تجوید را اینجانب در محضر ایشان آغاز کردم و در عرض دو سال اختلافات قراء سبعه را به اتمام رساندم.

این استاد برجسته قرآنی ابراز داشت: بعد از این دوره ها، دوره تجوید تکمیلی و صوت و لحن را در کلاس‌های استاد نصیری، عباسی، رنگرز و مرادی به پایان بردم و سپس به مدت سه ماه در تهران از محضر استاد خدام حسینی و یاری گل بهره برده و در ادامه خود با گوش دادن به سی دی های تلاوت دیگر اساتید مصری سعی در ارتقاء تلاوت خود داشته ام.

نوری با اشاره به اینکه در مسابقات مختلف کشوری حضور داشته و مقام های برتری کسب کرده است، افزود: در سال ۷۱ در مسابقه قرآنی سراسری دانش آموزی که در تبریز برگزار شد در رشته قرائت شرکت نمودم و رتبه سوم را کسب کردم.

وی کسب رتبه اول قرائت در سال ۷۵ در مسابقات سراسری قرآن نیروی مقاومت بسیج و رتبه دوم مسابقات قرآنی کل سپاه و کسب مقام اول همخوانی قرآن در مسابقات سراسری هلال احمر و رتبه سوم مسابقات سراسری اوقاف با همکاری گروه تواشیح نصر را از جمله رتبه های کسب شده خود عنوان کرد.

استاد برجسته قرآنی کشور در زنجان ادامه داد: کسب رتبه های اول تا سوم مسابقات دانشجویی و آموزشکده های فنی سراسر کشور در سالهای ۷۳ و ۷۴و۷۵و۷۶، کسب عناوین برتر مسابقات قرآنی اوقاف از جمله کسب رتبه اول مسابقات اوقاف منطقه شمالغرب، کسب رتبه های اول تا سوم مسابقات وزارت نفت و کل وزارتخانه ها در رشته قرائت، کسب رتبه اول حفظ یک جزء اول قرآن در مسابقات سراسری وزارت نفت از جمله رتبه های کسب شده توسط اینجانب بوده است.

وی در ادامه به حضور خود در داوری مسابقات قرآن اشاره کرد و گفت: در سال ۷۶ در دوره داوری مسابقات قرآن که در استان گیلان توسط سازمان دارالقرآن الکریم سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد حضور داشتم موفق به اخذ گواهینامه داوری شدم و از آن زمان به بعد در مسابقات متعدد داوری در سطح استان و کشور مشغول داوری بوده ام.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته به تشکیل کلاس های آموزشی روخوانی و روانخوانی و تجوید، صوت و لحن در مقاطع مختلف اقدام کردم که از جمله آنها برگزاری جلسه تلاوت قرآن از سال ۸۶ تا سال ۸۸ در مسجد شهداء مزار پایین بود و حضور در محافل قرآنی در طول سال و به خصوص در ماه مبارک رمضان و دهه فجر از دیگر فعالیت‌های بنده است.

استاد نوری خاطر نشان کرد: سبک تلاوت حقیر در محافل قرآنی به جهت عامه پسند بودن استفاده تلاوت‌های اساتید مرحوم عبدالباسط و منشاوی است ولی در مسابقات از نغمات تلاوت‌های اساتید دیگر مصری نیز بهره می برم.

این استاد برجسته قرآنی زنجان با اشاره به اینکه استاد کفعمی حق بزرگی بر جامعه قرآنی استان دارد تصریح کرد: تربیت نزدیک به ۵۰۰۰ قاری به طور مستقیم و غیر مستقیم از ثمرات بیش از نیم قرن زندگی پربرکت این استاد بزرگوار بود.

نوری با بیان اینکه خلوص و کار برای رضای خدا عامل اصلی موفقیت این استاد بزرگ بود گفت: ایشان حتی حقوق بازنشستگی خود را نیز صرف توسعه برنامه های قرآنی می کرد.

وی خاطر نشان کرد: قاری قرآن باید از لحاظ قرآنی الگو برای سایر مردم باشد و قاری ای که فقط به قرآن بچسبد و از اهلبیت(ع) دور باشد تلاوتش بر دلها نمی نشیند و تاثیرگذار نخواهد بود.

وی تاکید کرد: قاری قرآن حتما در طول زندگی اش یک استاد اخلاق داشته باشد تا از مسیر قرآن و اهلبیت(ع) منحرف نشود.

این استاد برجسته قرآنی کشور یادآور شد: عامل موفقیت حقیر پشتکار و تمرین مداوم به خصوص در دوران نوجوانی بوده است به طوری که از سن ۱۲ تا ۱۵ سالگی روزانه بیش از ۱۰ ساعت در روز از تلاوتهای استاد عبدالباسط بهره برده ام و خدا را شاکرم که توفیق داد تا در مسیر قرآن و انتقال پیام الهی قدم بردارم.

وی با بیان اینکه یک قاری باید به حفظ آیات قرآن نیز همت گمارد تا بتواند در صورت امکان از حفظ تلاوت کند، حفظ پنج جزء اول قرآن کریم را ثمره تلاش دو سال اخیر خود در این راستا عنوان کرد.

این استاد برجسته قرآنی کشور در خاتمه یادآور شد: با توجه به هجمه های سنگین فرهنگی بیگانه که در صدد هویت زدایی و از بین بردن ارزش های اصیل قرآنی حاکم بر جامعه هستند انتظار می رود خانواده ها با تشویق فرزندان خود به حضور در کلاسهای قرآنی و آشنایی با معارف اهلبیت(ع) زمینه تضمین سلامت آینده فرزندان خود را فراهم آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز