خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد:

موسسات قرآنی وابسته به وزرات فرهنگ و ارشاد و تبلیغات اسلامی ادغام می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۶۱۸

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت ۴ هزار موسسه قرآنی در کشور از ادغام موسسات قرآنی وابسته به وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی در سراسر کشور خبر داد.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: این موسسات به صورت مشترک از سوی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی حمایت و هدایت می‌شوند.

به گزارش ایلنا از زنجان، اصغر امیرنیا، مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآنی استان زنجان اظهار کرد: توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی یکی از رسالت‌های ذاتی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

این مقام مسئول با اشاره به جامعیت فعالیت‌های قرآنی افزود: موضوع قرآن به حدی جامع و کامل است که می‌توان در حوزه‌های هنری، سینمایی و رسانه‌های دیجیتالی به آن پرداخت.

وی با اشاره به اینکه پیوند هنر با قرآن کریم موجب ماندگاری آن هنر شده است، ادامه داد: وقتی با قرآن کریم ماندگار می‌شویم، ماندگار خواهیم شد.

امیرنیا در بخش دیگری از سخنان خود به رویکرد معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: در راستای اجرای برنامه‌های قرآنی در استان‌ها، نخستین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری در ۱۳ استان کشور به صورت همزمان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن است و فرصت برای بهره گیری از آیات الهی برای همه مسلمانان در این عرصه مهیاست، خاطرنشان کرد: باید برنامه‌های قرآنی در طول سال نیز استمرار پیدا کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سراسر کشور ۴ هزار موسسه قرآنی فعال است، افزود: این موسسات به صورت مشترک از سوی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی حمایت و هدایت می‌شوند.

امیرنیا از ادغام موسسات قرآنی وابسته به این نهاد‌ها خبر داد و افزود: با تشکیل اتحادیه‌های قرآنی، به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان اتحادیه و تشکل‌های استانی در اتحادیه کشوری عضو می‌شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تعامل معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ستاد عالی کانون‌های مساجد اشاره کرد و یادآور شد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد یکی از مراکز فعال در عرصه قرآنی است و از اینرو می‌توان از ظرفیت این مراکز برای توسعه و ترویج قرآن در جامعه استفاده کرد.

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه مساجد از دیرباز یکی از پایگاه‌های فعالیت‌های فرهنگی، هنری، اقتصادی و نظامی بوده است و تصمیمات مهم در صدر اسلام و زمان پیامبر گرامی اسلام در مساجد اتخاذ می‌شد، گفت: از اینرو می‌توان از کانون‌های فرهنگ و هنری مساجد به عنوان یکی از مراکز جذب جوانان به سوی مسجد و فعالیت‌های قرآنی یاد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز