خبرگزاری کار ایران

در راستای استاندارد سازی اصناف در استان زنجان؛

تحقق اقتصاد مقاومتی عملیاتی کردن آن است

asdasd
کد خبر : ۱۸۲۱۲۹

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان گفت: ترازوهای اصناف مختلف به خصوص قنادی‌ها و عرضه‌کنندگان انواع مواد غذایی در ماه مبارک رمضان، توسط کارشناسان این اداره کل مورد ارزیابی و بازرسی قرار می‌گیرند.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان گفت:: بازرسان این اداره کل در قالب اکیپ‌های تیمی اقدام به ورود به واحدهای صنفی فعال در این زمینه در ماه مبارک رمضان و خرید کالا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان, داوود کارگرزاده در جمع خبرنگاران، با اشاره به اجرای طرح‌های ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: نخستین گام در ماه مبارک رمضان برای نظارت بر استاندارد بودن محصولات، لوازم مورد استفاده و کالاهای عرضه شده، ارزیابی میزان‌های اصناف به خصوص قنادی‌ها و واحدهای صنفی عرضه انواع مواد غذایی از قبیل حلیم و آش و غیره خواهد بود.

کار گرزاده با بیان اینکه در صورت برطرف نشدن نواقص ترازوهای اصناف طبق قانون با آنها برخورد می شود، گفت: بازرسان این اداره کل در قالب اکیپ‌های تیمی اقدام به ورود به واحدهای صنفی فعال در این زمینه در ماه مبارک رمضان و خرید کالا می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: پس از ارزیابی کالای تهیه شده، در صورت وجود تخلف با متخلفان برخورد خواهد شد.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان گفت: در صورتی که در بازرسی های انجام شده، غیر استاندارد بودن ترازوها مشخص شود، درمرحله نخست کارشناسان اقدام به صدور اخطار و تذکر و آنها نیز ملزم به برطرف کردن مشکل خواهند شد.

این مقام مسئول در استان زنجان، در بخشی از سخنان خود, خاطر نشان کرد: در صورتی که فرد نسبت به رفع مشکل قصور و سهل انگاری کرده باشد و همچنین ترازوی مورد نظر فاقد ویژگی‌های استاندارد های لازم باشد، پس از صدور اخطار باشد بازرسان و ارزیابان برابر مقررات نسبت به جمع آوری آن اقدام خواهد شد.

کارگرزاده در ادامه بر لزوم همکاری شهروندان و ارائه گزارش تخلفات واحدهای مختلف در زمینه استاندارد سازی به این اداره کل تاکید کرد و گفت: شماره تلفن تماس ۱۵۱۷ آماده دریافت گزارشات مردمی د راین زمینه است.

مدیر کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان زنجان، در این راستا اظهار داشت: کنترل کیفیت کالاهای موجود در ماه مبارک رمضان به ویژه اقلام پر مصرف مردم همچون روغن های سرخ کردنی، قند، شکر، نوع زعفران مورد استفاده، جعبه های مقوایی قنادیها، کشک، شیر تازه و پنیر و غیره به طور جدی در دستور کار کارشناسان و بازرسان این اداره کل قرار گرفته است.

وی ادامه داد کارگرزاده همچنین با اشاره به اجرای طرح های نظارتی مختلفی سالانه در استان زنجان گفت: ارزیابی و بازرسی واحد های تولیدی, صنعتی, خدماتی و صنفی در استان متناسب با تامین اعتبار وتخصیص آن در این زمینه اجرا می شود.

کرگر زاده در ادامه با اشاره به یکی از موارد بسیار مهم در زمینه تحقق شعار سالجاری گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی عملیاتی کردن آن است.

این مسئول در پایان اطلاع رسانی و آموزش را دراین زمینه مهم ارزیابی کرد و گفت: با استفاده از استاندارد سازی در جامعه کلاهای بی کیفیت وفاقد استاندارد شناسایی واز بین اقلام استاندارد خارج می شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز